مراقبت از لب‌ها بعد از تزریق ژل

داشتن لب‌های زیبا و خوش فرم باعث افزایش جذابیت چهره و لبخندی زیبا می‌شود. تزریق ژل لب یا فیلر یکی از درمان‌های زیبایی رایج و موثر برای فرم‌دهی و جوان‌سازی لب‌هاست که در طی سال‌‌های اخیر میان خانم‌ها بسیار محبوب شده است. باید بدانید که تزریق ژل لب به رعایت برخی موارد نیاز دارد که در ادامه درباره مراقبت از لب‌ها بعد از تزریق صحبت می‌کنیم.

رعایت برخی نکات و انجام دادن مراقبت‌های لازم بعد از تزریق ژل لب، به شما کمک می‌کند تا میزان کبودی و تورم بعد از تزریق ژل را به حداقل رسانده و ماندگاری و دوام ژل لب را افزایش دهید و نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنید. بنابراین انجام این مراقبت‌ها دارای اهمیت زیادی هستند. در ادامه برخی از روش‌های مراقبت از لب‌ها را آورده‌ایم.

استفاده از ماسک:
در ساعات اولیه بعد از تزریق ژل، از یک گاز استریل بر روی لب‌ها استفاده کنید و تا سه روز بعد از تزریق ژل، در هنگام بیرون رفتن از خانه از ماسک استفاده کنید. استفاده از ماسک باعث می‌شود هنگامی که در معرض آلودگی و هوای آزاد قرار می‌گیرید، میکروب و عوامل عفونت زا از طریق سوراخ‌های تزریق ژل وارد لب نشده و از خطر بروز عفونت و افزایش تورم لب‌ها در امان بمانید. استفاده از ماسک علاوه بر جلوگیری از بروز عفونت، از تابش نور آفتاب به لب‌های تزریق شده جلوگیری می‌کند و در نتیجه باعث دوام و ماندگاری بیشتر ژل تزریقی به لب می‌شود.

اجتناب از هرگونه فشار و ضربه بر روی لب:
تا سه روز بعد از تزریق ژل هیچ گونه ضربه و فشاری به لب‌ها وارد نکنید و از خوردن غذا‌های سفت مانند ساندویچ، نان‌های خشک و کشیدن سیگار یا قلیان که فشار زیادی را به لب‌ها وارد می‌کنند، خودداری کنید. شب‌ها برای کاهش فشار بر روی لب‌ها سعی کنید به پشت بخوابید و از خوابیدن به پهلو یا شکم پرهیز کنید. بعد از تزریق ژل لب تا مدت یک هفته از انجام ورزش‌های سنگین و رفتن به استخر یا سونا بپرهیزید.

ماساژ پس از تزریق ژل لب:
ناحیه تزریق ژل و فرم دهی شده در لب‌ها را تا ۲۴ ساعت لمس نکرده و ماساژ ندهید. ولی بعد از آن می‌توانید روزانه به مدت چند دقیقه برای جلوگیری و کاهش خون مردگی، لب‌ها و ناحیه اطراف آن را به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید.

استفاده از کیسه یخ پس از تزریق ژل لب:
لب‌ها و ناحیه اطراف آن بعد از تزریق ژل حساس، قرمز و متورم می‌شوند که امری طبیعی است و جای نگرانی ندارد. استفاده از یخ یا کمپرس سرد بعد از تزریق ژل لب، باعث کاهش این علائم شده و  از افزایش التهاب و خون‌ مردگی در لب‌ها جلوگیری می‌کند.

استفاده از روش‌های ذکر شده می‌تواند به ماندگاری بیشتر حالت لب‌ها پس از تزریق کمک کند. برخی دیگر از مراقبت‌های مربوط به پس از تزریق را در مطالب بعدی برایتان شرح می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *