نخ‌های PDO آخرین و انقلابی‌ترین درمان برای لیفت وسفت کردن پوست وشکل دهی به آن است. این روش ابتدا در کره توسعه پیداکرد و اکنون تقریبادرهمه جای دنیا به خصوص اروپا و آمریکا متداول شده است. این درمان بسیار ساده و براساس جاگذاری نخ‌های جذب شونده در زیر پوست است.
این نخ‌‌ها به تدریج در زیر پوست تحلیل می‌روند امادراین اثنا، ساخت و ساز کلاژن، فیبروبلاست و رگ‌سازی را درپیرامون خودبه شدت تحریک می‌کند و این ساختارسازی باعث می‌شود تا پوست هموارتر وبراق‌تر شده و چین وچروک‌ها محو گردد. منافذپوست ریزتر و باریک‌تر شوند و ساختارهای آویزان استحکام یافته ولیفت مناسب ایجادشود.

 

لیفت با نخ 
روند پیر شدن نسوج صورت که در حوالی ۳۰ سالگی آغاز می‌شود باعث معکوس شدن مثلث زیبایی صورت می‌شود.در نوجوانان تا سن ۲۵ سالگی طرح شماتیک صورت به شکل مثلثی است که راس آن رو به پایین و قاعده رو به بالا است که به علت پر بودن نسج نرم گونه‌ها وساختمان‌های استخوانی صورت ایجاد می‌شود.به مرورزمان در اثر نیروی جاذبه و ضعیف شدن نسج نرم و استخوان‌ها نسوج نرم به طرف پایین صورت کشیده شده و چین وچروک ظاهر می‌شود.

با از بین رفتن ساختمان‌های حفاظتی پوست طرح شماتیک صورت به شکل مثلثی قرار می‌گیرد که قاعده آن رو به پایین و راس آن رو به بالا قرار دارد.بالا بردن نسج نرم آویزان شده با نخ‌های مخصوص جراحی می‌تواند این روند را معکوس کرده و به تعویق اندازد .این تکنیک با تهاجم اندک شروع شده و سریعا بهبود یافته و نیاز به استراحت طولانی در منزل ندارد. لیفتینگ با نخ بدون اینکه بیمار را با خطرات جراحی بزرگ مواجهه کند یا جوشگاه (اسکار قابل مشاهده) جا بگذارد باعث جوان‌تر به نظر رسیدن شخص می‌شود.

این عمل با استفاده از نخ‌های مخصوص جراحی که روی سطح آن ضایعات خار مانند وجود دارد انجام می‌شود.این نخ‌ها با طول ،ضخامت و شکل‌های مختلف به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم اثر بالابرنده (لیفتینگ) و هم اثر نوسازی کننده دارند.هنگامی که این نخ‌ها در نسج زیر جلد قرار داده می‌شوند خارهای آن در ساختمان‌های عمقی پوست گیر افتاده و با ایجاد فیبروز (داربست حمایتی برای نسوج نرم زیرین ایجاد می‌کنند)،در نتیجه نسوج نرم بالا کشیده شده ودر محل خود باقی می‌مانند نتیجه ظاهری چهره جوان‌تر،شاداب‌تر وسرزنده‌تر است که بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است.نخ‌های بالا برنده یالیفتینگ به طور کلی به دو دسته قابل جذب و غیر قابل جذب تقسیم می‌شوند.

معمولا نخ‌های قابل جذب ۱۲ تا ۱۵ ماه در محل باقی مانده .اما اثر بالا برنده آن‌ها به علت ایجاد واکنش فیبروزی که در اثر خارهای روی نخ القا می‌شود طولانی‌تر باقی می‌ماند.در بعضی از بیماران حتی ۵ تا ۶ سال نتایج قابل مشاهده است. بهترین مورد برای انجام لیفتینگ با نخ زنان یا مردان ۳۰ تا ۶۰ ساله هستند که مایل به انجام جراحی بالا بردن صورت نیستند اما می‌خواهند جوان‌تر به نظر برسند.

ابروها ، گونه‌ ها ، زاویه فک ، گردن و کل صورت با این روش قابل درمان هستند امروزه لیفت واژن هم با استفاده از نخ انجام می‌شود. عمل بالا بردن با نخ سریع، ایمن و راحت برای بیمار است. روی پوست برش داده نمی‌شود وپس از بی حسی موضعی با سوزن مخصوص وارد ساختمان‌های عمقی پوست می‌شوند.هم خود نخ وهم فیبروز ایجاد شده در واکنش به آن، نسوج نرم زیرین را حمایت می‌کند نتایج فورا قابل مشاهده بوده و با این روش می‌توانید تا ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید بدون اینکه اسکاری روی پوست شما بماند و سریعا فعالیت‌های روزانه را شروع خواهید کرد. اما ظرف ۲ تا ۱۰ ماه آینده بهتر هم خواهند شد.در مواردی که تا ۶ سال ماندگاری داشته گزارش شده است که البته شروع و دوام اثر بستگی به ویژگیهای پوست هر شخص هم دارد.اما در مواردی که سلامتی شخص ضعیف است ،نسوج صورت افتادگی دارد ،چروکهای بسیار عمیق وصورتهای بسیار لاغر یا بسیار چاق به لیفتینگ با نخ پاسخ نخواهند داد.

 

مراقبتهای پس از عمل
تا ۳هفته پس از لیفتینگ با نخ بایستی فعالیتهای عضلات صورت کاهش داده شود.ورزش و ماساژ تا ۱  ماه بعد ممنوع است.نکته:بالا بردن صورت با نخ را میتوان در ترکیب به عنوان مکمل سایر روشهای جوان سازی و زیبا سازی صورت به کار برد.مثلا میتوان در یک بیمار انتقال چربی ،نوسازی سطح پوست،تزریق ژل یا موادپر کننده .بوتاکس و…را با لیفتینگ با نخ تواما انجام داد.

 

نتیجه گیری
به طور خلاصه اگردر سن ۳۰ تا ۶۰ سالگی هستید ،به نتایج نسبی قانع هستید ودر جستجوی روشی که با تهاجم اندک بدون برش صورت و به طور ایمن جوانتر به نظر برسید،لیفتینگ با نخ گزینه ی عالی برای شما میباشد.ش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *