اهمیت بوتاکس صورت

روش‌های جوان‌سازی به دو دسته تقسیم می‌شود: روش درمانی و روش پیشگیری. بوتاکس صورت یک نوع روش پیشگیری از پیری پوست است.

چین و چروک صورت ناشی از عوامل متعددی است. چین‌های پیشانی و بین ابروها به‌ دلیل انقباض و جمع شدن عضلاتی است که زیر پوست آن ناحیه قرار دارند. منقبض کردن عضلات پیشانی باعث پیدایش فرورفتگی و چین و چروک در پوست می‌شود.

با شل کردن عضلات صورت، پوست هم صاف می‌شود اما با گذشت سال‌ها و انقباضات مکرر جای این چین‌ها دائمی می‌شود به‌ نحوی که حتی وقتی انقباض نیز وجود ندارد چین‌ها روی پیشانی باقی هستند. این حالت موجب پیری پوست و مسن‌تر به نظر رسیدن چهره می‌شود.

برای اینکه یک عضله منقبض شود باید امواج عصبی مربوطه بتواند از طریق عصب به عضله برسند. بوتاکس صورت مانع انتقال جریان مربوطه از عصب به عضله می‌شود لذا عضله دیگر قادر به انقباض نخواهد بود و شل خواهد شد و از آن‌جا که چین و چروک‌های پوستی، ناشی از انقباض عضله زیرین پوست است، با شل شدن عضله چین و چروک‌ها نیز برطرف می‌شوند.

خوشبختانه بوتاکس به‌طور انتخابی اعصاب حرکتی را به طور موقت فلج می‌کند و روی عصب‌های حسی تاثیری ندارد لذا بعد از تزریق بوتاکس حس ناحیه تزریق شده تغییری نخواهد کرد.

تزریق بوتاکس در عضلات، خطوط ناشی از انقباض عضلات روی چهره را کم می‌کند. در این صورت چهره شاداب‌‌تر به‌نظر می‌رسد. به‌طور معمول، نتایج حاصل از بوتاکس پس از چند روز شروع و نتیجه نهایی، دو هفته بعد ظاهر می‌شود.

باید بدانید عضلاتی که بوتاکس به آن‌ها تزریق می‌شود، قدرت حرکتی خود را تاحدی از دست می‌دهند. بوتاکس دوام همیشگی ندارد و چند ماه بعد، عضله قدرت اولیه خود را پیدا می‌کند و خطوط صورت برمی‏گردند.

معمولا تزریق بوتاکس به فواصل هر چند ماه یک ‌بار انجام می‌شود و به تدریج به بیمار کمک می‌کند تا به‌طور ارادی عادت انقباض عضله را ترک کند. در صورتی که بوتاکس در کلینک معتبر، توسط پزشک مجرب تزریق شود و نوع ماده بوتاکس اصل و بدون ناخالصی باشد، هیچ ضرری برای پوست ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *