ترمیم فک و صورت

یکی از درمان‌های زیبایی که بسیاری از افراد به آن علاقه نشان می‌دهند، ترمیم فک و زاویه‌دار کردن صورت است. زاویه‌دار کردن صورت، به منظور افزایش زیبایی صورت، انجام می‌شود.

بسیاری از افراد علاقه دارند تا فکی V شکل داشته باشند. به این حالت صورت، صورت بادامی یا بیضی شکل گفته می‌شود. داشتن این حالت چهره باعث می‌شود که صورت باریک‌تر به نظر برسد و خطوط فک کشیده و باریک شوند. خطوط فک در این حالت به‌ خوبی مشخص‌ می‌شوند به طوری که گردن از صورت جدا شده و قسمت پایین فک زاویه‌دار است.

بسیاری از خانم‌ها علاقه دارند تا به جای داشتن صورت پهن و مربعی شکل، صورتی با منحنی زنانه داشته باشند. زاویه‌دار کردن برای کوچک کردن فک، لاغر کردن صورت و بزرگ و برجسته کردن چانه و گونه انجام می‌گیرد.

امروزه عمل زاویه‌دار کردن صورت با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. از جمله آن ها می‌توان  به جراحی، بوتاکس، تزریق ژل، تزریق چربی، پروتزو لیفت با نخ اشاره کرد.

در روش جراحی، ترمیم فک و صورت، تحت بی‌هوشی عمومی انجام می‌شود. در این روش ابتدا برشی ایجاد می‌شود و پس‌ از آن، نواحی برجسته استخوان علامت‌گذاری می‌شوند. سپس با مته و یا اره مخصوص جراحی، استخوان برش داده می‌شود تا زوایای آن اصلاح گردد.

در مواردی که عضله‌ها بیش‌ از حد ضخیم باشند، اغلب به‌ منظور کاهش حجم فک در جراحی صورت، اندازه حجم عضله نیز توسط جراح کاهش می‌یابد و درنهایت برش ایجادشده توسط نخ‌های بخیه بسته می‌شود. از مشکلات این روش به وجود آمدن اسکار است چرا که بسیار از افراد علاقه‌ای به بخیه زدن صورت نشان نمی‌دهند.

روش دیگر برای ترمیم فک و صورت، استفاده از ترزیق ژل است که نسبت به جراحی و ریسک مربوط به آن، به مراتب راحت‌تر بوده و نگرانی‌های کمتری برای بیمار به همراه دارد. در این روش، پزشک با استفاده از تزریق ژل در بخش‌های مورد نیاز صورت، موجب زاویه‌دار کردن و ترمیم فک و صورت می‌شود.

قبل از انجام تزریق ژل در فک و صورت، بیمار باید مورد ارزیابی پزشک قرار بگیرد، زیرا دوز مورد نیاز برای تزریق ژل در فک و صورت، بسایر متغیر بوده و برای هر فرد متفاوت است. پزشک پس از معاینه بیمار درمورد میزان دوز تزریق و سایر نکات مربوط به ترمیم فک و صورت تصمیم گیری کرده و این اطلاعات را در اختیار بیمار قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *