جوان‌سازی دور چشم با میکرونیدلینگ

چشم‌ها بخشی از بدن هستند که در مقابل آسیب‌هایی نظیر آفتاب سوختگی، خیلی زود دچار پیری پوست می‌شوند. جوان‌سازی دور چشم با میکرونیدلینگ روشی برای حل این مشکل است.

به منظور جوان‌سازی دور چشم روشی وجود دارد که اثر آن از طریق سوزن زدن به پوست مشاهده می‌شود. ممکن است این روش در ذهن شما ترسناک به نظر برسد اما نگران نباشد. سوزن‌های مورد استفاده در میکرونیدلینگ بسیار ریز بوده و خطری برای شما ندارند.

دستگاه میکرونیدلینگ دارای تعدای سوزن ریز است که در درمان چین و چروک‌های پوست به ویژه چروک اطراف چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با کمک میکرونیدلینگ بافت چروک‌ها و فرورفتگی‌ها و زخم‌های قدیمی موجود در پوست شکسته می‌شوند و سلول‌های پوست تحریک شده و تکثیر پیدا می‌کنند. این عمل باعث تشکیل لایه‌هایی جدید از فیبر کلاژن و الاستین در پوست شده و علاوه بر آن مویرگ‌های جدیدی را به وجود می‌آورد که موجب بهبود جریان خون در پوست می‌شود.

برای جوان‌سازی دور چشم پزشک دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ را بر روی پوست قرار می‌دهند و لایه بالایی پوست را به کمک سوزن‌های ریز، به عمق ۲ میلی‌متر سوراخ می‌کنند. در این حالت زخم‌هایی در ریز پوست ایجاد می‌شوند. ایجاد این زخم‌ها موجب تحریک فیبرهای کلاژن والاستین شده و در نهایت با استفاده از این روش، پوست برجسته و ضخیم می‌شود و جای زخم ناپدید خواهد شد. با ناپدید شدن جای زخم، خطوط باریک و چین و چروک‌های اطراف چشم نیز از بین می‌روند.

پس از اینکه عمل جوان‌سازی دور چشم با میکرونیدلینگ انجام گرفت، در اکثر افراد به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از درمان، حالتی مانند آفتاب سوختگی اندک، قرمزی و تورم در پوست ایجاد می‌شود و امکان دارد کبودی و خونریزی بسیار کمی هم به وجود آید. اما جای نگرانی نیست و پس از یک الی دو هفته پوست نرم‌تر و شفاف‌تر می‌شود و پوست اطراف چشم صاف و شاداب‌تر به نظر می‌رسد. اثر کامل این درمان پس از یک ماه به خوبی نمایان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *