جوان‌سازی پوست با تزریق ژل و فیلر

یکی از راه‌های از بین بردن چین و چروک‌های ناخواسته استفاده از انواع فیلرها است. فیلرها یا پرکننده‌ها موادی مانند ژل هستند که برای حجم دادن به شیارهای عمیق پوست، چروک‌ها، برجسته کردن لب‌ها و گونه‌ها و پر کردن جای جوش به کار می‌روند و تاثیرات قابل قبولی بر جوان‌سازی پوست صورت می‌گذارد.

تزریق ژل‌ها باعث کشیده شدن پوست شده و با پر کردن چین و چروک‌ها، ظاهری نرم و لطیف به پوست می‌بخشد. در نتیجه منجر به جوان‌سازی، زیبایی و بهبود پوست صورت شما می‌شود.

از آن‌جایی که فیلر‌ها می‌توانند باعث حجم‌دهی خوب و نتایج قابل رویت در همان جلسه شوند و نیز هزینه و سختی کمتری نسبت به انجام جراحی‌های زیبایی دارند، می‌توانند انتخاب مناسبی برای زیباسازی و جوان‌سازی پوست باشند.

تزریق ژل می‌تواند به ‌تنهایی و یا به همراه سایر روش‌های جوان‌سازی مانند لایه‌برداری با لیزر و یا تزریق بوتاکس، صورت گیرد، که در این صورت نتایج قابل قبول‌تری را ایجاد می‌کند.

از ژل‌های تزریقی می‌توان برای درمان انواع مختلفی از مشکلات مربوط به چروک‌های کهولت سن استفاده کرد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • افزایش حجم و صاف کردن خطوط کشیده شده از گوشه‌ بینی تا کنار دهان که به خطوط خنده یاد می‌شوند.
  • برجسته‌سازی و حجیم کردن لب‌های لاغر و از بین بردن خطوط عمودی در گوشه‌ دهان.
  • برجسته کردن گونه‌ها به ‌منظور شکل دادن و جوان‌سازی صورت.
  • پر کردن  گودی زیر چشم‌ها.
  • برجسته‌ کردن جای زخم‌های فرو رفته ناشی از جوش یا آبله‌مرغان و هم‌سطح کردن آن‌ها با پوست.
  • برجسته‌تر کردن چانه و شقیقه‌ها که معمولاً به دلیل حرکت لایه‌ چربی در زیر پوست دچار تورفتگی می‌شوند.

گاهی ممکن است افراد تزریق انواع ژل‌ها را با بوتاکس اشتباه گیرند در حالی که این روش‌ها متفاوت هستند. با اینکه هر دو روش به‌ صورت تزریقی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بوتاکس بیشتر به ناحیه‌ پیشانی و چین و چروک‌ها و خطوط دور چشم تزریق‌ شده و از حرکت ماهیچه‌های ایجادکننده‌ این خطوط جلوگیری می‌کند. بوتاکس نمی‌تواند مانند ژل‌ها باعث برجسته و صاف شدن پوست گردد. به همین علت است که بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که از هر دو روش استفاده کنند، چرا که ترکیب این دو ماده می‌تواند اثرات جوانسازی بسیار قابل ‌توجهی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *