درمان تعریق با بوتاکس

یکی از مشکلات افراد به ویژه در فصل تابستان، مشکل تعریق شدید است که باعث آزار فرد در هنگام فعالیت‌های روزانه می‌شود. درمان تعریق شدید با بوتاکس یکی از روش‌هایی است که می‌تواند این مشکل آزار دهنده را حل کند.

عرق کردن، یک فرآیند طبیعى در بدن است و نقش مهمى درتنظیم دماى بدن، تنظیم آب و الکترولیت، دفع بعضى از مواد زائد و سموم و نرم و مرطوب نگه داشتن سطح پوست دارد. به طور طبیعی میزان متعادل تعریق به کاهش درجه حرارت بدن کمک می‌کند ولی در بعضی افراد غدد تعرق دارای فعالیت بیش از حد هستند.

ممکن است بسیاری از افراد، تعریق شدید را نشانه ضعف بهداشت فردى تلقى کنند، در این صورت فرد مبتلا به تعریق بیش از حد، به تدریج از اجتماع فاصله گرفته، اعتماد ‌به نفس خود را ازدست مى‌دهد. حتى در مواردى باعث اضطراب، افسردگى، وسواس و در نهایت اختلال در عملکرد فرد مى‌شود.

تعریق بیش از حد علاوه بر مواردی که گفته شد، مشکلات ظاهری زیادی نیز به همراه دارد. برای مثال تعریق شدید باعث ایجاد بوی بد در بدن می‌شود و یا کسانی که دچار تعریق شدید به ویژه در ناحیه زیر بغل هستند، از پوشیدن لباس‌های رنگ روشن شرم می کنند زیرا لباس‌هایشان به طرز خجالت آوری خیس می‌شود.

روش‌های متنوعی برای از بین بردن تعریق شدید وجود دارد. روش هایی نظیر: استفاده از قرص و داروهای موضعی، درمان‌های جراحی و روش بوتاکس زیر بغل.

درمان تعریق شدید با بوتاکس مزایای فراوانی نسبت به سایر روش‌ها دارد. روش‌های جراحی تهاجمی بوده و هزینه بسیار بالایی دارند و روش های دارویی، به دلیل اثربخشی کم و عوارض زیاد گزینه مناسبی به شمار نمی‌آیند. درمان تعریق شدید با بوتاکس، تحول بزرگی دراین زمینه ایجاد کرد، به طوری که درحال حاضر، خط اول درمان تعریق بیش از حد زیر بغل و کف دست و پا،استفاده از تزریق بوتاکس در پوست ناحیه مورد نظر است.

درمان تعریق شدید با بوتاکس روشی بسیارمؤثر بوده، عوارض و مشکلات درمان‌های دارویى و جراحى را ندارد. این روش به دوره نقاهت ندارد و نسبت به سایر روش‌ها ساده‌تر بوده و هزینه آن بسیار پایین‌تر از روش‌های مشابه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *