پیرسینگ - piercing

پیرسینگ (piercing) یا سوراخکاری بدن، فرایند وارد کردن یک سوزن به برخی قسمت‌های پوست بدن و یا غضروف، به منظور ایجاد یک سوراخ برای قرار دادن جواهرات در آن است. این کار در فرهنگ‌های قدیم بسیار رایج بود و در بقایای فسیل‌ها و اجساد انسان‌های اولیه هم دیده شده است. پس در‌واقع پیرسینگ یک سنت باستانی است که در بسیاری از نقاط جهان رواج داشته است. به عنوان مثال در میان قبایل آزتک و مایاهای امریکا، نوع زبانی آن شایع بوده است. در خاورمیانه در بین صوفیان هم که در کشور ما از قدمت تاریخی برخوردارند، سوراخ کردن زبان رواج داشته است. در کتاب پیدایش بابل ابراهیم یک حلقه بینی و یک بازوبند به ربکا زن پسرش (اسحاق) داد. رومی‌ها، مایاها و اسکیموها از پیرسینگ برای مشخص کردن اعضای قوم و گروه خود استفاده می‌کردند.

این تزئین ها در گوش، ناف، نوک پستان‌ها، لب‌ها، اطراف دهان، گونه‌ها، بینی، ابرو‌ها و حتی دور چشم و دستگاه تناسلی انجام می‌شود. شایع‌ترین محل پیرسینگ ناف، زبان و بعد لب‌ها است. در ادامه گونه‌ها و اطراف فرنوم می‌توانند محل‌هایی برای آن باشند. همینطور سوراخکاری زبان به دو صورت دورسولترال و دورسوونترال انجام می‌شود که دومی شایع‌تر و کم خطرتر است.

 

این روز‌ها و در سال های اخیر، انجام پیرسینگ دوباره رواج پیدا کرده ودر قسمت‌های مختلف بدن افراد بیشتر با آن مواجه می‌شویم. اگرچه این عمل امروزه در میان زنان شایع‌تر است، اما این روز‌ها آقایان بیشتری نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند و آقایان بیشتری را مشاهده می‌کنیم که پیرسینگ انجام داده‌اند.

 

کلینیک زیبایی الماس افتخار دارد که به عنوان بزرگترین، مجهز‌ترین و به روز‌ترین مرکز زیبایی شمال کشور، با بهره از کادری مجرب، بهترین خدمات را به خانم‌ها و آقایانی که مایل به پیرسینگ بدن هستند، ارائه دهد. این مرکزحرفه‌ای‌ترین کلینیک زیبایی رشت است، که علاوه بر خانم‌ها، به آقایان هم خدمات ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *