بهداشت در میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از جدیدترین روش‌های جوان‌سازی پوست است که به کمک آن می‌توان چروک پوست و همچنین لک‌های پوستی و زخم‌های باقی‌مانده روی پوست را رفع کرد. باید بدانیم که رعایت بهداشت در میکرونیدلینگ بسیار مهم بوده و قبل از انجام آن باید به آن‌ها توجه کنیم.

قبل از هرگونه اقدامی باید موارد مربوط به بهداشت در میکرونیدلینگ را بدانیم. مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از انجام میکرونیدلینگ باید به آن توجه کرد، رعایت موارد بهداشتی است. بهتر است به جای آرایشگاه‌ها و مراکز زیبایی، به پزشک مراجعه کرده و میکرونیدلینگ را در مطب پزشک یا کلینیک معتبر انجام دهیم.

از دیگر موارد رعایت بهداشت در میکرونیدلینگ، استفاده از سوزن میکرونیدلینگ یک بار مصرف است پس باید از بهداشتی‌ بودن و یک‌‌بار مصرف‌بودن سوزن‌ها مطمئن شویم.

استفاده از سوزن (کارتریج) مشترک برای افراد مختلف و حتی استفاده از یک کارتریج برای یک فرد در چند جلسه می‌تواند به علت کندشدن سوزن‌ها و همچنین آلودگی سبب تخریب بافت و عفونت شود و صدمات جبران‌ناپذیری برای سلامت فرد ایجاد کند.

در سال‌های اخیر استفاده از کارتریج‌های یک‌بار مصرف برای انجام میکرونیدلینگ مرسوم شده، اما توجه داشته باشید که فقط استفاده از کارتریج یک‌‌بار مصرف، ایمنی و سلامت شما را تضمین نخواهد کرد، زیرا لازمه‌ی انجام یک میکرونیدلینگ ایمن و مطمئن، استفاده از کارتریج استاندارد، استریل و دارای غشای محافظ است تا به‌هیچ‌‌عنوان خون، لنف و مایعات بدن از داخل کارتریج به داخل هندپیس نفوذ نکنند.

برای این کار در کارتریج‌های استاندارد از نوع خاصی واشر ارتجاعی به نام ممبران استفاده می‌شود که مانع از ترشح و انتقال مواد درمانی، خون و مایعات لنفی از کارتریج به داخل هندپیس می‌شود.

باید توجه کنیم که در صورت نبود غشای محافظ در کارتریج و انتقال مایعات به داخل هندپیس احتمال انتقال عفونت و ویروس‌های هپاتیت و ایدز به افراد دیگر به‌شدت بالا خواهد رفت. به همین دلیل درصورتی که داخل کارتریج‌ها به جای ممبران پلاستیکی، فنر فلزی مشاهده کردید باید بدانید که این کارتریج ایزوله نبوده و ایمن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *