درمان اسکار

بیشتر زخم‌ها باعث ایجاد اسکار می‌شوند. حتی گاهی جای جوش‌های کنده شده تبدیل به اسکار شده و زیبایی صورت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. درمان اسکار چندین ماه طول می‌کشد و بهتر است پس از چند ماه از ترمیم طبیعی بافتی شروع شود. درمان اسکار صد در صد نیست و فقط راجع به بهبودی نسبی می‌توان صحبت کرد. اسکارها به میزان زیادی بهبود می‌یابند اما بطور کامل محو نمی‌شوند. کلینیک زیبایی الماس به مدیریت خانم دکتر مریم فردوسی با بهره از بروز‌ترین دستگاه‌ها و با همکاری کادر مجرب و استفاده از دانش روز دنیا آماده ارائه انواع خدمات زیبایی پوست و مو است. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت مشاوره و دریافت خدمات زیبایی به این مرکز زیبایی که بزرگترین و مجهز‌ترین کلینیک زیبایی شمال کشور است، مراجعه کنید.

روش‌های درمان اسکار آتروفیک

Derm Abrasion یا تراشیدن پوست: در این روش با نوعی سمباده اسکار و لبه های آن تراشیده می‌شود تا بافت گود رفته برای تشکیل کلاژن بیشتر تحریک شود.

لیزر فرکشنال Co2 : در این روش نیز پرتوهای لیزر وارد بافت اسکار شده و کلاژن سازی جدید را تحریک می‌کند.

لیزر PDL: از این لیزر می‌توان جهت کاهش قرمزی بافت اسکار استفاده کرد.

روش‌های درمان اسکار هایپرتروفیک

استفاده از ورقه‌های سیلیکونی(Silicon Sheath) روی بافت اسکار: این کار بخصوص در مراحل اولیه تشکیل اسکار با مکانیسم فشار موضعی از تولید اسکار بزرگتر پیشگیری و به برگشت آن کمک می‌کند.

استفاده از کرم Contra tubex و ماساژ ملایم آن روی اسکار نیز بخصوص در مراحل اولیه تولید اسکار هایپرتروفیک موثر است.

تزریق موضعی آمپول کورتون یکی از بهترین روش های درمان است که داخل بافت اسکار تزریق می‌گردد و منجر به هم سطح شدن بافت اسکار با بافت سالم مجاور می‌شود.

لیزر Co2 اولتراپالس: با کمک این لیزر می‌توان بافت اضافی را تراشید و سپس با تزریق کورتون از تولید بافت بیشتر پیشگیری کرد.

لیزر PDL: این لیزر با مکانیسم آسیب رساندن به عروق باعث کاهش تغذیه بافت اسکار و تدریجا مسطح تر شدن آن میشود.

درم ابریژن Derm Abrasion: با این روش نسبتا قدیمی نیز می‌توان بافت اضافی را با روش مکانیکی سمباده تراشید و سپس با تزریق کورتون از تولید مجدد آن پیشگیری کرد.

 

همه این روش‌ها در درمان اسکار کارایی دارند. فقط کافی است به یک پزشک مجرب مراجعه کنید ، از مشاوره‌هایش استفاده کنید و اجازه دهید که پزشک شما تشخیص دهد کدام روش برای پوست شما مناسب‌تر است. همکاران ما در کلینیک الماس آماده ارائه این خدمات به شما هموطنان عزیز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *