جوان‌سازی با بوتاکس

جوان‌سازی با بوتاکس یکی از راحت‌ترین راه‌های رفع چین و چروک پوست است که می‌تواند اثرات کهولت سن را از چهره پاک کرده و حالت چهره را زیبا و شاداب کند.

سؤالات رایجی درباره جوان‌سازی با بوتاکس وجود دارد که پاسخ به آن‌ها می‌تواند نگرانی‌های بی مورد مربوط به بوتاکس صورت را از بین ببرد.

در ادامه به برخی پرسش‌های مربوط به تزریق بوتاکس پاسخ می‌دهیم.

۱. طول مدت اثر بوتاکس چقدر است؟

منظور از مدت اثر بوتاکس فاصله بین زمان تزریق تا زمان ختم اثر دارو ،یعنی در انتهای یک ماه اثر دارو از زمان شروع آن کمتر بوده و پس از دو ماه کمتر از اثر یک ماه پس از تزریق است. این مدت در افراد مختلف متفاوت است و بین چند هفته تا یکسال متغیر است که متوسط آن ۳ ماه است.

۲. آیا در صورتی که مصرف بوتاکس قطع شود عضلات دچار افتادگی بیش از پیش نمی‌شوند؟

به هیج وجه. ابن اعتقاد از این جهت شایع است که این فرد مدتی تحت تأثیر بوتاکس حرکت عمده‌ای در محل تزریق ندارد و احساس سنگینی و کشیدگی می‌کند و با تمام شدن اثر دارو این احساس را از دست می‌دهد و می‌تواند دوباره ناحیه مورد نظر را چین دهد. عکس هایی که قبل از تزریق گرفته می‌شود به طور مشخص برای همین مسئله است. در عین حال بوتاکس نمی‌تواند جلوی تحلیل بافت چربی و کاهش کلاژن پوست را بگیرد پس خالی شدن تدریجی صورت و افتادگی پوست ربطی به زدن یا نزدن بوتاکس ندارد.

۳. آیا تزریق بوتاکس منجر به کبودی قابل توجه می‌شود؟

خیر، کبودی به دنبال تزریق بوتاکس ناشایع و معمولا بسیار خفیف است و در صورت وجود پس از چند ساعت تا چند روز از بین خواهد رفت.

۴. تزریق بوتاکس چه مدت طول می‌کشد؟

با رعایت حوصله و احتیاط معمولا بیش از چند دقیقه وقت نمی‌گیرد.

۵. تزریق بوتاکس را از چه سنی می‌توان شروع کرد؟

به علت کاربرد بوتاکس بستگی دارد. جوان‌سازی با بوتاکس و کاربرد آن در زیبایی را بین سنین ۱۸ تا ۶۵ سال مجاز شمرده است. بوتاکس ممکن است در کودکان زمان انقباضات عضلات نواحی مختلف از جمله کجی گردن نیز به کار رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *