سفیدی مو در جوانی نشانه چیست؟

سفیدی مو در سنین پایین از جمله مشکلات بسیار شایع مربوط به سلامت و زیبایی است که در بین هر دو جنس مرد و زن رواج دارد. از آنجایی که سفیدی زود‌هنگام مو‌ها در زیبایی و روحیه افراد تأثیر زیادی دارد و تصویر فرد از خود را تضعیف می‌کند، مقابله با آن هم اهمیت بالایی دارد. این عارضه ناخوشایند گاهی میان افراد زیر ۳۰ سال هم ظاهر می‌شود و اسباب ناراحتی را فراهم می‌کند.

پزشکان معتقدند ژنتیک، کم خونی، اختلال عملکرد تیروئید و استرس از جمله عوامل سفید شدن موها قبل از ۳۰ سالگی است. سفیدی مو در سنین کم غیر طبیعی و بیشتر به دلایل ژنتیکی اتفاق می‌افتد.اما بعضی مواقع علت سفیدی مو، ابتلا به یک بیماری، مثلاً کم خونی (آنمی) و یا اختلال در عملکرد غدد تیروئید است. عواملی مانند کلر موجود در آب استخرهای شنا، کمبود مس و یا استفاده بیش از حد از شامپوهای قلیایی هم در سفیدی مو موثر هستند. کمبود ویتامین B12 هم که منجر به کم خونی می‌شود، در سفید شدن موها نقش دارد. از طرفی استرس، مادر تمام بیماری‌ها است و موها را نیز سفید می‌کند و اگر سفیدی مو به دلیل وجود استرس باشد، احتمال ابتلای فرد به بیماری‌های قلبی هم افزایش می‌یابد. بنابراین بسیار مهم است که علت سفیدی مو پیش از ۳۰ سالگی بررسی شود. در صورت تشخیص علل بروز سفیدی زودرس مو‌ها، درمان آن امکان پذیر است.

 

شما می‌توانید در خانه با انجام برخی موارد مراقبتی شروع سفیدی مو‌هایتان را به تأخیر بیاندازید:

  • محافظت در برابر گرما
  • مصرف خوراکی های سرشار از ویتامین ب۱۲
  • استفاده از محصولات مراقبت موی حاوی بیوتین
  • چرب کردن موها
  • استفاده از حنا
  • استفاده از روغن نارگیل و برگ‌های درخت کاری
  • انجام  ماساژ درمانی

 

کادر پزشکی ما در کلینیک زیبایی الماس، بزرگترین کلینیک زیبایی رشت، به مدیریت خانم دکتر مریم فردوسی، آماده ارائه مشاوره و ارائه خدمات پوست و مو به شما هموطنان عزیز است.

One thought on “سفیدی مو در جوانی نشانه چیست؟”

  1. سلام.من ۳۶ سالمه و بخشی از موهلی سر و ریش هایم سفید شده ‘به دنبال جایی هستم ک با انجام ازمایشات و برسی علل دنبال درمان باشه و صرفا یک ویزت ونوشتن نسخه نباشه حتی یبار ازمایش دادم زینک و ب ۱۲ و اهن اوکی بود فقط دی کم بود .تیروید هم لب مرزی بود ‘ایا کلینیک شما دقیق برسی میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *