امروزه روش‌‌های بسیاری برای بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ صورت از طریق جراحی و غیرجراحی صورت میگیرد. این روش‌ها برای درمان پوست صورت‌هایی است که در اثر افزایش سن دچار شل‌شدگی و افتادگی شده‌اند. از میان راه‌‌های درمانی، روش‌های جراحی به علت اثرات بهتر طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش‌‌های جراحی با عنوان « رایتیدکتومی » شناخته میشوند.


جالب است بدانید که روش‌‌های جراحی برای بالا کشیدن پوست یا لیفتینگ صورت بسیار مختلف هستند. بعضی از این روش‌ها فقط روی پوست صورت انجام میگیرند و بعضی دیگر علاوه بر پوست، عضلات ریز آن را هم شکل میدهند. این جراحیها میتوانند به صورت سطحی یا عمقی باشند. همچنین روی قسمت‌‌های مختلفی از صورت انجام میگیرند مثلا در ناحیه گونه‌ها، پیشانی ودر این جراحیها بیمار باید بیهوشی عمومی دریافت کند و مدت عمل حدود ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه است. این جراحیها اصلا ساده نیستند و حتی گاهی مثل جراحیهای بزرگ نیاز به کارگذاری لوله‌‌هایی برای تخلیه مواد زاید دارند و ممکن است عوارض جراحیهای بزرگ مثل خونریزی، عفونت و غیرقرینگی صورت را به همراه داشته باشند.


لیفتینگ صورت
سن و جنس پوست متقاضی بر نتیجه عمل لیفتینگ صورت موثر است. عمل لیفتینگ (lifting)، صورت را ۵ تا ۱۰ سال جوان‌تر نشان میدهد. لیفتینگ (کشش پوست صورت) معمولاً در افراد ۴۰ تا ۶۰ساله انجام میشود.


در عمل لیفتینگ صورت با برداشتن چربی اضافی، سفت کردن عضلات زیرین و کشیدن پوست صورت و گردن، چروک پوستی کاهش مییابد. معمولا عمل لیفتینگ صورت با سایر اعمال زیبایی مثل لیفتینگ گردن، بلفاروپلاستی، لیفتینگ ابرو و لیفتینگ پیشانی به طور همزمان انجام میشود. سن متقاضی، جنس پوست وی، میزان کشیدن پوست و عضلات زیر پوست همگی بر نتیجه عمل لیفتینگ موثرند.


افراد مناسب برای عمل لیفتینگ صورت
به‌ طور کلی، افراد مناسب برای انجام عمل لیفتینگ صورت کسانی هستند که چین و چروک زیاد و پوست شل و افتاده‌ای دارند. با لیفتینگ صورت، افتادگی ابروها، پوست و چربی اضافی در پلک بالا یا پایین، یا چین‌‌های دور دهان را نمیتوان رفع کرد.


برای ارزیابی فرد برای نیاز به لیفتینگ صورت میتوان به نکات زیر توجه کرد:

  • وجود یک چین عمیق از کناره بینی تا کناره دهان
  • چین‌‌های عمیق در گونه‌‌ها و شلی پوست روی برجستگی‌های گونه
  • شلی پوست، چین‌ها و ستون‌های عمودی یا چربی اضافی در گردن
  • شل شدن پوست با افزایش سن

 

نحوه عمل جراحی لیفتینگ صورت
در عمل لیفتینگ صورت، از بیحسی موضعی یا بیهوشی عمومی همراه با تزریق داروهای آرام‌بخش استفاده میشود. مدت زمان عمل لیفتینگ صورت، در حدود سه ساعت است. اکثر برش‌ها، در داخل خط مو قرار میگیرد. از طریق برش جراحی، قسمت‌‌های اضافی و چروکیده پوست را از محل رویش سست می‌کنند و سپس آن را از محل گوش عقب می‌کشند. برش معمولاً در محدوده گوش ایجاد میشود، یعنی در جلوی گوش برش به سمت پایین آمده و لاله گوش را دور میزند و تا کناره خط مو در پشت گوش میرود. ممکن است برش کوچکی در زیر چانه ایجاد شود.

 

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *