مراقبت‌های لازم برای لیزر

لیزر موهای زائد یک روش محبوب جهت رفع موهای زائد بدن است. برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از لیزر بگیرید، باید مراقبت‌های لازم برای لیزر موهای زاید را به خوبی انجام داده و تمامی نکات مربوز به آن را رعایت کنید.

اگر تصمیم به لیزر موهای زائد خود گرفته‌اید، پیروی از چند عملکرد ساده باعث تضمین دستیابی به بهترین نتایج برای شما می‌شود. مشکل رایج در میان افرادی که این از روش استفاده می‌کنند، عدم درک کافی از اهمیت مراقبت‌های لازم برای لیزر در زمان‌های قبل و بعد از درمان است.

جهت مراقبت از پوست خود، ۴ هفته قبل از درمان، از انجام اپیلاسیون، کندن موها، بور کردن مو، استفاده از کرم‌های رفع موهای زائد یا الکترولیز در ناحیه درمان پرهیز کنید. این فعالیت‌ها می‌توانند کارایی درمان را کاهش دهند.

از قرارگیری مستقیم در معرض نور خورشید اجتناب کنید، در صورتی که مجبورید زیر نور آفتاب قرار بگیرید، از کرم ضدآفتاب با حداقل SPF30 استفاده نمایید. یک تا دو هفته قبل از درمان از برنزده کردن اجتناب کنید. ۲۴ ساعت قبل از درمان لازم است ناحیه درمان را با تیغ بتراشید.

روز درمان نیز باید نکاتی را رعایت کنید. هرگونه لوسیون، مواد آرایشی و خوشبوکننده‌ را از ناحیه تحت درمان پاک کنید. لباسی که روز درمان می‌پوشید اهمیت دارد. لباس گشاد بپوشید تا ناحیه مورد نظر به راحتی جهت درمان قابل دسترس باشد. لباس‌های تنگ یا زبر در صورتی که پوست پس از درمان حساس شود، ایجاد ناراحتی می‌کنند.

مراقبت‌های لازم برای لیزر را باید پس از درمان هم ادامه بدهید. شرایط ناحیه تحت درمان پس از انجام لیزر برای هر فرد متفاوت بوده و بستگی به گستردگی درمان و نوع پوست و مو دارد.

برخی افراد دارای پوست بسیار حساس، ممکن است دچار درد شوند. اگر احساس درد دارید می‌توانید از قرار دادن کیسه یخ روی محل درمان، برای کاهش درد استفاده کنید. با این حال درد پس از درمان نادر بوده و معمولا تنها درد ناچیزی در حین درمان حس می‌شود، به ویژه اگر برای لیزر کلینیک مناسبی را انتخاب کرده باشید.

شما می‌توانید از خدمات حرفه‌ای لیزر در کلینیک پوست، مو و زیبایی الماس واقع در رشت، بهره‌مند شوید و برای دریافت راهنمایی‌ها از مشاوره رایگان کلینیک استفاده کنید.