مراقبت‌های بعد از لیزر

لیزر موهای زائد یکی از بهترین روش‌ها برای رفع موهای ناخواسته است که امروزه طرفداران فراوانی پیدا کرده است. اما نکاتی وجود دارد که باید رعایت شوند چرا که مراقبت‌های پس از لیزر موهای زائد به داشتن پوستی سالم و زیبا کمک می‌کند.

پس از استفاده از لیزر، بهتر است از کرم یا یخ یا هر چیزی که ناحیه لیزر شده را سرد و بی‌حس می‌کند، استفاده کنید تا ناراحتی آن را به حداقل برسانید. پزشک قطعاً این کار را به شما یادآوری خواهد کرد.

از دیگر مراقبت‌های پس از لیزر استفاده از ضد آفتاب است. پس از انجام لیزر، پوست نسبت به نور آفتاب حساس‌تر می‌شود پس بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب برای پوست خود استفاده کنید. تمام مناطق تحت درمان با لیزر باید با مقدار زیادی از کرم‌های ضد آفتاب پوشش داده شود. زیرا پوست تحت درمان ممکن است به تیره شدن حساس باشد، این امر به ویژه برای کسانی که دارای پوست حساس یا تیره هستند، صدق می‌کند.

یک هفته پس از درمان، پوست خود را اسکراب کنید. اسکراب به معنای ساییدن و برداشتن لایه‌های سطحی پوست است که سلول‌های مرده را از سطح پوست پاک می کند و آلودگی‌ها را از منافذ پوست خارج کرده و پوست را نرم و لطیف می‌کند. قبل از استفاده از اسکراب، پوست‌تان را خیس کنید. این کار به همه ترکیبات موجود در اسکراب اجازه می‌دهد که با پوست صورت و بدن‌تان تماس برقرار کنند، بنابراین پوست را بسیار نرم و لطیف می‌کند.

اسکراب پوست نه تنها باعث می‌شود که ریزش موهای زائد سریع‌تر گردد، بلکه موجب نرم و صاف نگه داشتن پوست شما می‌شود. اما باید توجه داشته باشید اگر پوست لیزر شده دارای سوزش و خارش است، از اسکراب پوست خودداری کنید.

قبل از انجام لیزر حتما حساسیت‌های پوستی خود را با پزشک درمیان بگذارید تا درصورت لزوم راهنمایی‌ها و توصیه‌های لازم را به شما اطلاع دهد. کلینیک پوست، مو و زیبایی الماس آماده ارائه خدمات لیزر و ارائه راهنمایی‌های لازم، مراقبت‌های پس از لیزر و همچنین مشاوره رایگان به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *