پیرسینگ - piercing

برای مراقبت از پیرسنگ باید مواردی را رعایت کنید تا پیرسینگ‌تان زودتر بهبود پیدا کند. آگاهی از مواردی که باید از آنها پرهیز کنید، بسیار مهم است.

مراقبتهای بعد از عمل:
۱- تا ۲۴ ساعت پس از عمل دوش نگیرند.
۲- بعد از انجام پیرسینگ استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی و خوراکی توصیه می گردد .
۳- حدود ۱۰ روز از تعویض نگینها بپرهیزند.
۴- بهتر است محل پیرسینگ خشک باشد تا احتمال خطر عفونت کمتر شود
۵- با توجه به مکان پیرسینگ توصیه های مربوط به آن ناحیه به فرد ارائه میشود.

از استفاده از ضد عفونی کننده‌های قوی بپرهیزید.
به هیچ عنوان نباید از ضدعفونی کننده‌های قوی مانند Bactine ،bacitracin، هیدروژن پراکسید، الکل یا روغن درخت چای برای تمیز کردن پیرسینگ استفاده شوند زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا آسیب به پوست شوند و بهبود را به تاخیر بیاندازند.

از استفاده از آرایش برای پوشاندن پیرسینگ خودداری کنید.
مواد آرایشی می‌تواند پیرسینگ را مسدود کند و باعث عفونت شود. بنابراین نباید اجازه دهید مواد آرایشی با پیرسینگ تماس پیدا کند. این مورد برای ضد آفتاب و سایر محصولات آرایشی بهداشتی نیز صدق می‌کند.

تا زمانی که پیرسینگ کاملا بهبود نیافته است، میخ یا حلقه پیرسینگ را خارج نکنید.
اگر میخ یا حلقه پیرسینگ خارج شود، پیرسینگ بینی می‌تواند در عرض چند ساعت بسته شود. اگر بخواهید میخ را پس از این که سوراخ شروع به بسته شدن کرد، وارد پیرسینگ کنید، موجب درد، تورم و عفونت می‌شود. بنابراین مهم است که از خارج کردن میخ یا حلقه از پیرسینگ، تا زمان بهبودی کامل که میتواند ۲۴-۱۲ هفته باشد، خودداری کنید.

از رفتن به درون وان آب، جکوزی داغ و استخر خودداری کنید.
باید از فرو بردن پیرسینگ داخل آب استخر، جکوزی داغ یا وان حمام خودداری کنید زیرا عموما حاوی باکتری هستند که می‌تواند به عفونت منجر شود. اما اگر ضروری است، می‌توانید پیرسینگ‌تان را با یک بانداژ پوشاننده زخم ضد آب بپوشانید تا از آن محافظت کنید.

از خوابیدن بر روی روبالشتی کثیف خودداری کنید.
روبالشتی‌های کثیف منبع احتمالی دیگری از باکتریها هستند، پس مهم است که به طور منظم روبالشتی تان را عوض کنید.

از دست زدن‌های غیر ضروری به پیرسینگ‌تان خودداری کنید.
شما فقط زمانی مجازید به پیرسینگ‌تان دست بزنید که دستهایتان را شسته‌اید و در حال تمیز کردن پیرسینگ‌تان هستید. در غیر این صورت از لمس کردن یا بازی کردن با پیرسینگ تان بپرهیزید. در مدت روند بهبود، لازم نیست که میخ یا حلقه ی پیرسینگ را بچرخانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *