میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست) روش درمانی غیرشیمیایی و غیر تهاجمی (بدون نیاز به عمل باز) است که از اسپری میکروکریستال جهت از بین بردن لایه‌ی خارجی سلول‌های خشک و مرده استفاده میکند تا پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر حاصل شود. میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست) به تولید لایه‌های جدید پوستی زیرین با میزان بالاتری از کلاژن و الاستین کمک میکند و ظاهر پوستتان را بهبود میبخشد. میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست صورت) بسیار آرام‌تر و سطحیتر از روش درمانی درم ابریژن عمل میکند.درم ابریژن(لایه برداری پوست) روش درمانی عمیق‌تری است که جهت رفع خطوط عمقی صورت، آسیب‌های جدی ناشی از نور خورشید و جای زخم‌ها استفاده میشود.

 

افرادی مناسب برای استفاده از این روش
بیماران دارای خطوط باریک و چروک صورت، لکه‌های مرتبط با سن، آسیب ناشی از نور خورشید، رنگ دانه‌های نامنظم، منافذ مسدود در پوست، معایب بافت پوست یا جای زخم جزئی، مناسب درمان با روش میکرودرم صورت (پاکسازی پوست) هستند. بیماران دارای لک و یا آکنه نیز میتوانند از این روش درمانی استفاده کنند. پخش کردن آرام میکروکریستال‌ها، نواقص و معایب پوست را با از بین بردن لایه‌ی بیرونی سلول‌های آسیب دیده و مرده‌ی پوست بهبود بخشیده ، پاکسازی پوست انجام شده و پوستی تازه و جدید را به وجود میآورد.
روش انجام

 

در جلسه‌ی درمان با استفاده از روش میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست)، پزشک به وسیله‌ی قطعه‌ای دستی که در مقابل پوست قرار داده شده است، مقدار کمی از کریستال‌های آلومینیوم اکسید را روی پوست میپاشد. این کریستال‌های درمابریژن(لایه بردار پوست) پوست را ورقه ورقه کرده و سیستم پاکسازی، پوسته‌های باقی مانده را مکش کرده و از بین میبرد. میکرودرم پوست صورت (پاکسازی پوست) به ایجاد لایه‌های پوستی ضخیم‌تر و سالم‌تر کمک میکند. ضروری است درمان چند دفعه انجام شود چرا که به ایجاد لایه‌ای جدید از سلول‌های پوستی که میزان بالاتری از کلاژن و الاستین دارند، کمک میکند. این دو عنصر(کلاژن و الاستین) جهت داشتن پوستی با طراوت و سالم ضروری هستند وتاثیر به سزایی در رنگ چهره و ظاهر کلی پوست شما و روشن شدن پوست دارند. تقریبا به طور معمول بین پنج تا دوازده جلسه‌ی درمانی به فاصله‌ی دو یا سه هفته جهت مشاهده تاثیر کامل میکرودرم پوست نیاز است. این روش درمانی برای رفع کک مک ، راحت و تقریبا بدون درد، تنها بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول میکشد و به آن ، ” پاکسازی در وقت ناهار” نیز می گویند.

 

مدت زمان لازم برای این روش
یک جلسه میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست) معمولا بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه طول میکشد. بیماران پس از یک جلسه درمان، شاهد بهبودی در رنگ پوست، رفع چروک صورت و جای جوش صورت خود هستند اما نتایج پایدار تنها پس از چندین جلسه ی درمان پی در پی در طول چند هفته حاصل میشوند.

 

بهبودی و نتایج
میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست صورت) روشی سریع است و در مطب با کمترین یا بدون هیچ گونه ناراحتی قابل انجام است. پس از درمان، ممکن است پوست، صورتی رنگ شود که موقتی بوده و معمولا در طول چند ساعت از بین میرود. بلافاصله پس از درمان میکرودرم پوست، میتوانید از هرگونه مواد آرایشی استفاده کنید تا هرگونه نشانه‌ی بارز درمان را بپوشانید. میکرودرم ابریژن(پاکسازی پوست) از محبوب‌ترین روش‌های درمان چین و چروک صورت موجود غیرتهاجمی برای پوست صورت به شمار میرود.

 

عوارض و مزایا
میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) روشی بی خطر، غیر تهاجمی و سریع است که فواید بسیاری دارد. این روش، جوش صورت، خطوط باریک صورت، چروک ها و سایر علایم مرتبط با سن را کاهش داده و یا از بین می برد. ضمن اینکه در از بین بردن جای جوش صورت و بدن بسیار موثر است و سایر زخم های سطحی را بهبود بخشیده و به تمام پوست ها در هر رنگ و هر نوعی، درخششی از تازگی و سلامتی می بخشد و تمام این موارد تقریبا بدون عوارض میکرودرم اتفاق می افتد و از آنجایی که میکرودرم صورت ( پاکسازی پوست) از کریستال هایی استفاده می کند که حساسیت زا نیستند، درمانی عالی برای پوست های حساس به مواد شیمیایی محسوب می گردد. چنانچه پاکسازی توسط پزشک با تجربه و با صلاحیت انجام شود، هیچ خطر جدی متوجه بیمار نخواهد بود. در برخی موارد ممکن است پس از درمان، سوزش خفیفی در پوست احساس شود. از آنجایی که سابقه ی سلامتی و نوع پوست هر فرد تا حدی منحصر به فرد است، خطرات و فواید میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) بایستی به صورت موردی در نظر گرفته شود.

 

هزینه و قیمت
هزینه‌ی میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) بر اساس عواملی چون میزان نیاز به پاکسازی، تعداد جلسات درمانی، دستمزد پزشک معالج و در هر شهر متفاوت خواهد بود. هزینه میکرودرم ابریژن( پاکسازی پوست) نسبت به سایر روش‌های زیبایی جهت جوان سازی پوست صورت به ویژه روش های جراحی مانند لیفت صورت، ارزان‌تر و پائین‌تر است.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *