لیزر موهای زائد

از بین بردن موهای زائد بدن همیشه یکی از دغدغه‌های خانم‌ها و آقایانی است که به پاکیزگی و زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهند. اما از بین تمامی روش‌های موجود، لیزر موهای زائد یکی از بهترین گزینه‌ها است.

روش‌های گوناگونی برای رفع موهای زائد بدن وجود دارد. روش‌هایی مانند: تراشیدن موها با تیغ و یا به اصطلاح شیو کردن، استفاده از انواع محصولات و کرم‌های موبر، استفاده از انواع موم و وکس، سالن‌های اپیلاسیون و… اما هریک از این روش‌ها مشکلات و معایبی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به رشد سریع موها پس از رفع آن اشاره کرد.

پس از استفاده از روش‌های یاد شده موها به طور موقت از بین رفته و باعث احساس رضایت می‌شود اما با توجه به نوع روشی که به کار می‌بریم ممکن است موها بین چند روز تا حداکثر سه هفته دوباره رشد کرده و گاهی قطر‌‌ موها ضخیم‌تر شود.

به هنگام استفاده از لیزر، اشعه‌ آن بر روی فولیکول‌های مو اثر می‌گذارد و آن‌ها را از ریشه از بین می‌برند و از رشد مجدد آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

یکی از مزایای لیزر موهای زائد این است که در این روش نیازی نیست که بگذارید موهای بدن‌تان تا حد خاصی بلند شوند. فقط کافیست ۲۴ ساعت قبل از انجام لیزر، موهای همان نقطه از بدن را با تیغ بتراشید. به یاد داشته باشید که قبل از لیزر نباید موهای بدن از ریشه درآیند. در صورتی که به تازگی برای از بین بردن موهای بدن‌تان از روش‌هایی مانند اپیلاسیون و موم و وکس استفاده کرده‌اید، فعلا نمی‌توانید به سراغ لیزر بروید. زیرا برای انجام لیزر به وجود فولیکول مو نیاز دارید و در روش‌های یاد شده مو از ریشه در آمده و فولیکول مو از بین می‌رود.

برای لیزر موهای زائد از دستگاه‌های مختلفی استفاده می‌شود. به طور کلی دو سیستم برای رفع موهای زائد وجود دارد: سیستم‌های لیزری و سیستم‌های غیر لیزری.

دستگاه‌های غیر لیزری، سیستم‌های نوری هستند که IPL نام دارند. این دستگاه‌ها مناسب هستند اما نسبت به لیزر قدرت کمتری دارند. دسترسی به سیستم IPL آسان‌تر است و هزینه‌ کمتری دارد اما عوارض و احتمال سوختگی پوست و بازگشت مو با آن بیشتر است.

سیستم‌های لیزری هم انواع مختلفی دارند ازجمله الکساندرایت و دایود که هریک دارای مکانیسم‌ها و طول موج‌های مختلفی هستند که با توجه به نوع و میزان تیره و یا روشن بودن پوست کاربرد دارند.

برای انجام لیزر باید حتما با پزشک مشورت کنید. ابتدا پزشک پوست شما رو معاینه کرده و نوع و رنگ آن را تشخیص می‌دهد و در صورتی که مشکلات هورمونی وجود نداشته باشد، روش مناسب برای لیزر موهای زائد را به شما ارائه می‌دهد.

2 thoughts on “چند نکته که باید درباره لیزر موهای زائد بدانیم.”

  1. با سلام و خسته نباشید.میخواستم اول از همه قیمتهاتون رو بدونم و دوم اینکه آیا برای آقایان بعد از لیزر هیچگونه سوختگی و درد نداره و سوم اینکه دیگه موهای زائد به طور دائم از بین میره و برگشتی که وجود نداره

    1. با سلام.
      معمولا انجام لیزر مشکلات سوختگی و درد را به همراه ندارد. برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید با کلینیک الماس تماس گرفته و از مشاوره رایگان استفاده کنید:
      تلفن‌های تماس:

      ۰۱۳-۳۳۱۲۵۲۹۲
      ۰۱۳-۳۳۱۲۲۰۱۹
      ۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *