نکاتی که لازم است درباره محصولات مراقبت از پوست بدانيد

اگر از سرم و کرم‌های طبیعی استفاده می‌کنید که مواد نگهدارنده ندارند، باید در نگهداری از آن‌ها بسیار مراقب باشید و آن ها را در یک محیط تاریک نگهداری کنید. ترجیحا آن‌ها را در یخچال یا فریزر قرار دهید. حتی می‌توانید یک یخچال مخصوص برای محصولات مراقبت از پوست خود تهیه کنید. این یخچال‌ها عمدتا از کره می‌آیند و ارزان نیستند، اما اگر شما محصولات زیادی را به خاطر خراب شدن دور می‌اندازید این یخچال ارزش خرید را دارد. همچنین این یخچال‌ها برای نگهداری لوازم آرایشی شما که به حرارت حساس هستند هم بسیار خوب است. نگهداری آن‌ها در یخچال حداقل به شما این اطمینان را می‌دهد که محصولات‌تان به خوبی نگهداری می‌شود و خراب نخواهند شد.

 

هنگامی که پاک‌کننده، مرطوب‌کننده، کرم لایه‌بردار و کرم‌های ضدآفتاب مناسب پوست خود را تهیه کردید ممکن است درباره آن‌ها سوالاتی داشته باشید. مانند:

به چه ترتیبی باید از محصولاتم استفاده کنم؟
فهمیدن اینکه کدام را اول و کدام را آخر باید استفاده کرد، می‌تواند برای شما گیج کننده باشد. اگر شما چند قانون اساسی را در نظر داشته باشید دیگر اشتباه نمی‌کنید. پس از پاکسازی پوست، اول سبک‌ترین کرم را بزنید. قاعده کلی این است که برای استفاده از محصولات پوستی از سبک‌ترین به سمت سنگین‌ترین بروید. کرم ضد آفتاب را همیشه قبل از آرایش کردن بزنید. اگر از سرم برای پوست خود استفاده می‌کنید، پس از پاک کردن پوست اول آن را استفاده کنید. محصولاتی را که از آن برای درمان بیماری مانند لکه‌های سیاه پوستی استفاده می‌کنید را باید قبل از مرطوب کننده بزنید. سپس مرطوب‌ کننده و کرم دورچشم را بزنید. قدم بعدی استفاده از ضد آفتاب است. و پس از آن می‌توانید آرایش کنید.

 

تا جایی که ممکن است محصولات خود را در حمام نگه ندارید زیرا محیط مرطوب و دارای بخار زمینه رشد باکتری‌ها را فراهم می‌کند. پس از استفاده از هر محصول مطمئن شوید که در آن را بسته‌اید به این ترتیب از ورود آب به آن جلوگیری می‌شود. ورود آب به محصولات‌تان می‌تواند موجب رشد باکتری در آن شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *