لیفت پوست

در روند پیری، تمامی بخش‌های صورت دچار تغییر و تحول می‌شوند. بیشترین تغییر ناشی از پیری صورت در پوست ایجاد می‌شود که به کمک لیفت پوست می‌توان آثار پیری را درمان کرد.

پیری پوست به صورت کاهش خاصیت الاستیکی، تغییر در رنگدانه‌های پوست و شلی بیش از حد پوست خود را نشان می‌دهد. همزمان با پوست، بافت‌های عمقی صورت نیز تغییر می‌کنند.

پیر شدن پوست در اغلب افراد، آتروفی و تحلیل رفتن چربی صورت را به همراه دارد که باعث ایجاد گودی در صورت می‌شود. این گودی‌ها در نواحی شقیقه، ناودان اشکی، گونه و اطراف چانه، قبل از قسمت‌های دیگر صورت نمایان می‌شود.

شلی و کاهش قوام در بافت نرم صورت باعث آویزان شدن بافت‌ها می‌شود. مثلا به دلیل آویزان شدن چربی و پوست نواحی گونه، بافت‌های شل و آویزان به سمت پایین و داخل حرکت کرده و در اطراف دهان تجمع پیدا می‌کنند و باعث عمیق شدن خط خنده می‌شود. همین مشکل در مورد بخش‌های دیگر مانند پلک‌ها، ابروها گردن و… نیز رخ می‌دهد.

با توضیحاتی که گفته شد، می‌توانیم بگوییم هدف از جوان‌سازی به کمک لیفت پوست، جابه‌جایی بافت‌های شل و آویزان، در جهتی خلاف آنچه به دلیل افزایش سن ایجاد شده است و باعث کشیدگی و صاف و هموار شدن پوست می‌شود.

برخی نشانه‌هایی را که بیان می‌کنند ما نیاز به لیفت پوست داریم در ادامه آورده‌ایم:

  • اگر به دلیل آویزان بودن پوست گردن و افتادگی پوست صورت، دوست داریم این قسمت‌ها را در مهمانی‌ها و عکس‌ها مخفی کنیم.
  • اگر ظاهرمان بسیار مسن‌تر از آنی که هستیم به نظر می‌رسد.
  • اگر نمای ظاهری ما، ارتباط با دیگران را برایمان سخت کرده و در اعتماد به نفس‌مان اثر نامطلوب ایجاد شده است.

باید به یاد داشته باشیم که تغییرات افزایش سن فقط محدود به پوست نیست، پس هر چند کشیدن پوست به تنهایی می‌تواند به صورت موقت موجب لیفت پوست صورت شود، ولی نتیجه دائمی به دنبال نخواهد داشت. علاوه بر کشیدن پوست، بافت‌های نرم صورت مانند چربی و عضلات نیز نیاز به جابه جایی دارند تا نتیجه به دست آمده از لیفتینگ پوست ماندگاری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *