piercing - پرسینگ

اینکه پیرسینگ‌تان را تمیز نگه دارید، بسیار مهم است. وگرنه ممکن است بهبود تاخیر پیدا کند یا پیرسینگ‌تان عفونت کند. خوشبختانه تمیز کردن پیرسینگ به زمان و تلاش کمی نیاز دارد. در این مطلب تمیز کردن و مراقبت خانگی از پیرسینگ، قدم به قدم و ساده آموزش داده می‌شود.

 

نحوه صحیح تمیز کردن پیرسینگ 

شما باید تا زمانی که کاملا بهبود یابد، روزانه ۲ بار پیرسینگ‌تان را تمیز کنید. یکبار صبح و یکبار بعد از ظهر. اگر پیرسینگ را کم تمیز کنید، ممکن است کثیف و عفونی شود درحالیکه اگر بیش از حد آن را تمیز کنید، می‌تواند به حساسیت و تاخیر در بهبود منجر شود.

 

بهترین و آسانترین راه برای تمیز کردن پیرسینگ، استفاده از یک محلول نمکی است. شما می‌توانید از داروخانه یک محلول آب نمک استریل (سرم شست و شو) خریداری کنید. حتی می‌توانید یک محلول نمکین خانگی درست کنید. برای اینکار باید یک چهارم قاشق چای خوری نمک یدیده نشده را دریک فنجان آب گرم حل کنید.

 

برای شستشوی پیرسینگ، قبل از هر اقدامی ضروری است که دستهایتان را با صابون آنتی باکتریال بشویید. در غیر این صورت باکتری های موجود روی دستتان ممکن است در تماس با پیرسینگ که در‌واقع یک زخم باز است، قرار بگیرند و باعث عفونت شود. حالا یک پنبه توپی را به محلول آب نمک آغشته کنید و به آرامی پنبه را روی پیرسینگ فشار دهید و برای ۴-۳ دقیقه آن را نگه دارید. زمانی که می‌خواهید پنبه را بردارید مراقب باشید که به سوزن یا میخ پیرسینگ گیر نکند. سپس پوستتان را با یک دستمال تمیز، خشک کنید. برای اینکار از حوله استفاده نکنید چون حوله می‌تواند محل رشد باکتریها باشد و به میخ یا سوزن پیرسینگ منتقل شوند.

 

برای مراقبت بیشتر از پیرسینگ باید کبره‌های زیر پیرسینگ را تمیز کنید. در غیر اینصورت می‌تواند پوست را پاره کرده و باعث تورم پیرسینگ شود. این کار را می‌توانید با آغشته کردن یک گوش پنبه به محلول آب نمک و استفاده از آن برای تمیز کردن پشت میخ یا حلقه درون سوراخ بینی انجام دهید. دقت کنید که گوش پاک کن را به شدت فشار ندهید چون ممکن است میخ را از پوستتان خارج کند.

برای پیشرفت در بهبودی می‌توانید از کمی روغن اسطوخودوس (حتما روی بطری “BP” یا «دارویی» درج شده باشد.) استفاده کنید و پس از تمیز کردن پیرسینگ، با استفاده از گوش پنبه کمی روغن اسطوخودوس به پیرسینگ بمالید. میخ یا حلقه را بچرخانید تا روغن وارد پیرسینگ شود، سپس روغن‌های اضافی را با یک دستمال تمیز پاک کنید.(در غیر این صورت ممکن است پوست را تحریک کند.)

One thought on “نحوه تمیز کردن پیرسینگ”

  1. سلام ببخشید میشه منو راهنمایی کنید من نافمو پیرسینگ انداختم بعد یک ماه کامل خوب شده بود و بعد چند روز دیگش میرسینگ رو در اوردم تا استریلش کنم و اشتباه کردم و موقع انداختن به مشکل خوردم و پیرسینگ جا نمیرفت با بدبختی انداختم ولی ملتهب شده و باد کرده باید چیکار کنم کلویید نشه راهنماییم کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *