انواع دستگاه میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ که به روشی برای تحریک کلاژن‌سازی معروف است، یکی از روش‌های جوان‌سازی و بازسازی پوست به شمار می‌رود. در این مطلب شما را با انواع دستگاه میکرونیدلینگ آشنا می‌کنیم.

تا چند دهه پیش روش میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای زخم به کار می‌رفت ولی امروزه این روش برای جوان‌سازی پوست نیز کاربرد دارد. دستگاه میکرونیدلینگ با مکانیسم نفوذ مکرر سوزن‌های بسیار ظریف به داخل پوست موجب تحریک به ساخت کلاژن شده و نقش ارزنده‌ای در بازسازی و زیبایی پوست ایفا می‌کند.

در این روش ابتد از کرم‌های بی‌حس‌کننده در سطح پوست استفاده می‌شود تا درد احتمالی را تا حد امکان کاهش دهند تا فرد درد کمتری را تحمل کند و دچار استرس و اضطراب نشود. عمل بازسازی پوست معمولا از چند دقیقه تا نیم ساعت زمان می‌برد و بعد از آن پوست کمی قرمز و ملتهب می‌شود. بعد از چند روز التهاب و قرمزی پوست از بین می‌رود و نتیجه بازسازی خود را نشان می‌دهد.

انواع دستگاه میکرونیدلینگ را در ادامه آورده‌ایم.

دستگاه درمارولر:
ظاهری همچون قلموهای غلتکی کوچک دارد که در سر آن از فلز ساخته شده و بیش از ۲۰۰  سوزن ریز بر روی آن وجود دارد. پزشک با فشار نسبتا ثابتی این غلتک را روی پوست حرکت داده و در نتیجه صدها سوراخ در سطح پوست ایجاد می‌گردد.

دستگاه درماپن:
ظاهری شبیه خودکار با نوک گرد دارد که روی آن سوزن‌هایی تعبیه شده است. نوک این دستگاه به وسیله موتور الکتریکی کوچیکی حرکت می‌کند و شبیه حرکت مهر زدن به داخل پوست میرود و خارج می‌شود.

دستگاه درماستامپ:
این دستگاه ظاهری شبیه درماپن داشته با این تفاوت که اندازه سر آن بزرگ‌تر بوده و سوزن‌های بیشتری بر روی آن وجود دارد و عملکرد آن مشابه درماپن است.

دستگاه میکرونیدلینگ با سیستم دیود و نور:
این دستگاه با سیستم دیود و نور کار می‌کند و باعث بازسازی پوست و جوان‌سازی آن می‌شود.

دستگاه میکرونیدلینگ با امواج رادیویی:
بدین صورت که که در بین سوزن‌ها امواج رادیویی در حال رد و بدل شدن هستند و سبب گرما زیر پوست شده و به بازسازی پوست می‌پردازد.

همه دستگاه‌های ذکر شده برای بخش‌های مختلف بدن مورد استفاده است و برتری دستگاه‌ها نسبت به هم تفاوت چندانی ندارد اما برای اطمینان بهتر است از پزشک خود بخواهید تا مناسب‌ترین دستگاه را برای شما در نظر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *