تزریق ژل

تزریق ژل در پوست به عنوان درمانی مؤثر برای رفع خطوط و چین و چروک‌های عمیق استفاده می‌شود. تزریق ژل صورت، روشی غیر جراحی برای داشتن پوستی جوان‌تر و پر کردن خطوط و چین و چروک‌ها می‌باشد.

ژل به عنوان یک ماده پرکننده برای خطوط و فرورفتگی‌های زیر پوست عمل می‌کند. تزریق ژل‌ معمولا برای کاهش عمق چروک‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند ظاهری جوان‌تر به پوست ببخشد.

با پیر شدن پوست، کلاژن که به شکل‌دهی و تقویت آن کمک می‌کند از بین می‌رود و خطوط طبیعی و چین و چروک‌ها عمیق‌تر می‌شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، آلودگی هوا و حتی استرس همگی می‌توانند موجب پیر شدن پوست شوند. ممکن است صورت حجم خود را از دست داده و گونه‌های افتاده و ظاهری به پایین کشیده شده حاصل شود.

کاندیدهای مناسب برای این درمان افراد بالغی می‌باشند که متوجه علائم پیری در امتداد خط ابروی خود شده‌اند. بسیاری از بیماران لیفت ابرو و پیشانی از طریق تزریق ژل را به عنوان جایگزینی برای جراحی لیفت ابرو که روشی تهاجمی بوده و نیاز به دوره‌ی بهبودی زیادی دارد، انتخاب می‌کنند. اکثر بزرگسالان که از وضعیت سلامتی کلی خوبی برخوردارند به راحتی می‌توانند از تزریق ژل استفاده کنند.

روش درمان به این صورت است که مقادیر کمی از ژل تزریقی بطور مستقیم و با استفاده از یک سوزن بسیار ریز به پوست تزریق می‌شود. ژل تزریق شده با پر کردن پوست کمک می‌کند تا خطوط و چین و چروک صاف شوند. اگر لب‌ها یا خطوط صورت تحت درمان باشند، ژل موجب افزایش حجم شده و سبب بازیابی شکل آن می‌گردد و ظاهری پُرتر و با طراوت‌تر حاصل می‌شود.

بعد از تزریق ژل نیازی به زمان بهبودی نمی‌باشد و شما می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزانه‌ی خود را از سر بگیرید. ممکن است مقدار تورم یا کبودی را در ناحیه‌ای که تزریق انجام گرفته است تجربه کنید که معمولا دوام آن بیشتر از ۴۸ ساعت نمی‌باشد. پزشک شما روند بهبودی و آنچه که باید انتظار داشته باشید را در زمان ملاقات مورد بحث قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *