رفع موهای زائد با لیزر

رفع موهای زائد با لیزر در افراد مختلف نتایج متنوعی دارد. در این مطلب بررسی می‌کنیم که لیزر برای چه کسانی مناسب است و چه کسانی نباید از این روش استفاده کنند.

در مطالب قبلی درباره لیزر صورت و بدن صحبت کردیم. بسیاری از افراد برای رفع موهای ناخواسته به پزشک مراجعه می‌کنند تا از خدمات لیزر مو استفاده کنند. این روش نسبت به سایر روش‌های از بین بردن موهای بدن راحت‌تر است. در این حالت سرعت رشد موها کم شده و رفته رفته مقدار مو کاهش می‌یابد.

به طور کلی همه‌ افراد‌‌ می‌توانند موهای زائد بدن خود را لیزر کنند. هر چه رنگ پوست روشن‌‌تر و رنگ موهای بدن تیره‌‌تر و ضخیم‌‌تر باشد، اثربخشی لیزر بر آن بیشتر است. چون لیزر بر روی موهای تیره و قسمت‌‌های تیره اثر‌‌ می‌گذارد. اگر رنگ پوست شما تیره باشد، ممکن است دچار عوارض سوختگی شوید. باید دقت کنید برای افراد با رنگ پوست تیره حتما باید از دستگاه‌‌های مخصوص با فرکانس پرتو کمتر استفاده کنند تا دچار سوختگی نشوند.

رفع موهای زائد با لیزر، از نظر جنسیتی هیچ محدودیتی ندارد. تمامی خانم ها و آقایانی که به دنبال خلاصی از موهای بدن هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

استفاده از لیزر برای برخی از افراد ممکن است مناسب نباشد. با این که لیزر به صورت کلی، باعث ایجاد عوارض خاص و شدید‌‌ نمی‌شود، اما برخی افراد با شرایط زیر بهتر است لیزر موهای زائد خود را به تعویق بیندازند و یا آن را انجام ندهند.

  • کسانی که دارای اختلالات هورمونی هستند.
  • افرادی که داروهای خاص مثل راکوتان و ایزوترتینوئین مصرف‌‌ می‌کنند.
  • اگر در محلی که قصد لیزر دارد، گوشت اضافه وجود داشته باشد.
  • اگر به طور مرتب تبخال‌‌ می‌زنید، یا در زمان لیزر در محل مورد نظر تبخال دارید.
  • وجود تتو یا خال در محل لیزر، باعث عدم نتیجه گیری‌‌ می‌شود.
  • بانوان در دوران بارداری نباید لیزر موهای زائد انجام دهند.
  • افرادی که به بیماری لوپوس مبتلا هستند.
  • افرادی که به تازگی پوست خود را برنزه کرده‌اند، نباید لیزر انجام دهند.

همانطور که گفته شد استفاده از لیزر برای خانم‌های باردار مناسب نیست. به دلیل تغییرات هورمونی زیاد در دوران بارداری، استفاده از روش لیزر برای حذف موهای زائد در این دوران به خانم‌‌های باردار توصیه‌‌ نمی‌شود. اگرچه هنوز به طور کامل تحقیقات انجام شده برای تاثیر لیزر بر روی جنین تایید نشده است اما برای احتیاط کامل کلینیک‌‌های زیبایی نباید برای افراد باردار خدمات لیزر موهای زائد را ارائه کنند.

برای اینکه بدانید آیا درمان لیزر برای شما مناسب است یا نه باید به پزشک زیبایی مراجعه کنید. پزشک پس از معاینه پوست شما و با در نظر گرفتن مقدار موها دستگاه لیزر مناسب را به شما معرفی می‌کند.

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه رفع موهای زائد با لیزر می‌توانید با کلینیک زیبایی الماس واقع در رشت تماس بگیرید. همکاران ما آماده ارائه هر گونه راهنمایی به شما عزیزان هستند.

تلفن‌های کلینیک زیبایی الماس:

۰۱۳-۳۲۱۲۲۰۱۹

۰۱۳-۳۲۱۲۵۲۹۲

۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *