ریزش سکه‌ای مو

ریزش سکه‌ای مو عارضه‌ای است که باعث ریزش مو به شکل نواحی کوچکی به اندازه یک سکه بر روی پوست می‌شود. در این مطلب از کلینیک زیبایی الماس درباره این بیماری بیشتر توضیح می‌دهیم.

ریزش سکه‌ای سبب ریزش دسته‌ای مو در منطقه‌ی خاصی از سر می‌شود و پس از آسیب به فولیکول‌های مو در مدتی کوتاه، کچلی یا طاسی در بخش مورد نظر را در بردارد. معمولا این نواحی پس از از دست دادن مو به شکل طاس شدن پوست سر در منطقه‌ی گردی از سر دیده می‌شوند. بخش‌های خالی از مو، ممکن است در اندازه‌های مختلفی پدیدار شوند اما معمولا به اندازه یک سکه دیده می‌شوند.

در این نوع از ریزش مو هیچ آسیبی به پوست بدن و سر نرسیده یا علایمی از آسیب در آن منطقه مانند التهاب یا زخم دیده نمی‌شود. گاهی دیده شده است که در این نوع از ریزش، تارهای مو ضخامت خود را به مرور از دست داده‌اند و در برخی موارد دیگر، همه‌ی موهای شخص در آن منطقه از دست نرفته و تنها رشد موها پس از این حادثه ابتلا به این بیماری قطع می‌شود.

کسانی که از این شکل ریزش مو رنج می‌برند، سالم هستند و در بیشتر موارد موها بعد از مدتی دوباره رشد می‌کند. پس در صورت مشاهده علایم بهتر است با یک پزشک درباره درمان مشورت کنید.

شیوع بیماری در زنان و مردان یکسان است. کمتر از یک درصد جمعیت از این عارضه رنج می‌برند. ریزش موی سکه‌ای در بیشتر مواقع در موهای سر دیده می‌شود اما برای آقایان در ناحیه ریش نیز اتفاق می‌افتد.

این عارضه در اثر نقص سیستم ایمنی بدن رخ می‌دهد و سلول‌های ایمنی بدن، به فولیکول‌ها حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. درمان‌های مختلفی برای این مشکل وجود دارد. برای مثال می‌توان به درمان با دارو، کاشت مو و استفاده از موی مصنوعی اشاره کرد. در این بین درمان ریزش مو با دارو به خصوص در مراحل اولیه طرفداران بیشتری دارد.

برای رفع ریزش سکه‌ای مو پزشک پس از معاینه، داروهای مورد نیاز برای رشد دوباره موها را به پوست سر تزریق می‌کند. طبیعی است که هرچه مناطق کمتری از پوست دچار عارضه باشند، روند درمان سریع‌تر خواهد بود. این داروها باعث رفع طاسی شده و کمک می‌کنند تا موها دوباره رشد کنند و بخش‌های خالی از مو دوباره به حالت عادی برگردند.

به طور کلی بهترین راه این است که پس از مشاهده علایم، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کرده و از او مشاوره بگیرید. به یاد داشته باشید که هرچه سریع‌تر اقدام کنید، فرآیند درمان سریع‌تر اثر کرده و موهای شما نیز زودتر به حالت قبلی برمی‌گردند.

کلینیک زیبایی الماس واقع در رشت آماده ارائه مشاوره رایگان در زمینه رفع ریزش مو و ریش و همچنین سایر خدمات پوست مو و زیبایی به شما عزیزان است.

تلفن‌های کلینیک زیبایی الماس:

۰۱۳-۳۲۱۲۲۰۱۹

۰۱۳-۳۲۱۲۵۲۹۲

۰۹۰۲۶۸۵۱۶۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *