رفع لک بارداری

دوران بارداری باعث به وجود آمدن تغییرات زیادی در بدن مادر می‌شود که یکی از آن‌ها ایجاد ملاسما و یا لک بارداری است. این لکه‌های تیره رنگ ممکن است در نقاط مختلف بدن به وجود آیند که باعث نگرانی و اضطراب فرد می‌شود.

لک بارداری در میان زنان با پوست روشن‌تر بسیار محسوس‌تر است. در این حالت لکه‌هایی با رنگدانه‌های تیره در سراسر صورت ظاهر می‌شوند که علت ایجاد آن تغیرات هورمونی ناشی از دوران بارداری است. نواحی اصلی که لک بارداری در آن‌ها مشاهده می‌شود شامل پیشانی، گونه، بینی، لب بالا است، همچنین می‌تواند به صورت یک لایه یکنواخت تیره روی پوست صورت ظاهر شود و رنگ اصلی پوست را بپوشاند.

برخی دلایلی که برای به وجود آمدن لک بارداری یا ملاسما شناخته شده است، عبارت‌اند از:

  • سابقه ژنتیکی
  • قرار گرفتن مکرر در معرض نور خورشید و اشعه‌های مضر ماوراء بنفش
  • عدم تعادل هورمونی در بدن به دلیل بارداری
  • افزایش تولید ملانین

معمولا لک بارداری با نزدیک شدن به مرحله‌ زایمان تشدید می‌یابد. با پایان دوره حاملگی و متعادل شدن هورمون‌ها پوست به حالت عادی برگشته و رنگ اصلی خود را باز خواهد یافت. اما در برخی مواقع پوست به حالت طبیعی خود برنمی‌گردد و همچنان لک‌های تیره رنگ روی صورت و بدن قابل مشاهده است.

روش‌های مختلفی برای رفع لک دوران حملگی ارائه شده است. یک روش استفاده از کرم‌های سفید کننده دارای هیدروکینون است. همچنین راه‌هایی مانند استفاده از پماد‌های موضعی و لایه‌برداری‌ شیمیایی که شامل اسید گلیکولیک است، پیشنهاد شده است.

یکی از روش‌های مدرن و قطعی برای از بین بردن لک بارداری استفاده از مزوتراپی است. درمان به شیوه مزوتراپی کاربردهای متعددی دارد از جمله رفع لک‌های پوستی، رفع جای جوش و زخم است و در درمان لک بارداری بسیار مؤثر است.

در روش مزوتراپی، دوز مناسبی از داروهای مؤثر سازنده و ترمیم‌کننده پوست، با تزریقات متعدد و دقیق در عمق چند میلی متری وارد پوست می‌شوند، این دارو می‌تواند با تاثیر مستقیم در کمترین زمان ممکن لک‌های پوستی نظیر لک حاملگی را از ببرد.

درمان لک بارداری با استفاده از مزوتراپی، روشی مدرن در پزشکی و زیبایی است که در کلینیک پوست، مو و زیبایی الماس واقع در رشت ارائه می‌شود. این کلینیک پاسخگوی سؤالات شما و همچنین آماده ارائه مشاوره رایگان به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *