روش‌های ساده برای داشتن پوستی زیباتر

زیبا ماندن پوست کار آسانی نیست. اگر در آفتاب مدت زیادی را بمانید، به خوبی این حرف را درک می‌کنید. گاهی اوقات نور خورشید باعث درخشندگی و زیبایی بیشتر پوست می‌شود، ولی ماندن بیش از اندازه در زیر نور می‌تواند منجر به بروز مشکلات متعددی از قبیل تیرگی پوست، آکنه و موارد متعدد دیگری شود.

لک‌های پوستی
ممکن است در کودکی کک و مک‌های ریز روی پوست زیبا به نظر برسند. ولی سن که بالاتر برود، به همان نسبت لک‌ها هم رشد می‌کنند. بعد از ناپدید شدن قسمت‌های برنزه پوست، می‌توان سایر لک‌ها را از طریق لیزر بر طرف کرد. این لک‌ها با  نام کراتوز سبورئیک نیز شناخته می‌شوند.

آفتاب سوختگی
زمانی که آفتاب پوست را بسوزاند، سلول‌های موجود در آن نقطه پس از آسیب دیدن، کم‌کم از بین می‌روند. تاکنون دارویی برای ترمیم این نوع سلول‌ها به دست نیامده است. با این حال تغییر پوست در چنین محل‌هایی می‌تواند به‌عنوان عاملی برای حفاظت از پوست در نظر گرفته شود. وقتی که بافت‌های نابود شده در چنین قسمت‌هایی از بین می‌روند، این کار باعث می‌شود تا سلول‌های آسیب دیده نیز از بدن جدا شوند. پس، برای سریع‌تر کردن این روند و بهبود سریع‌تر پوست، پیشنهاد می‌شود تا روزانه از نرم کننده‌ها استفاده کنید. دیگر نکته‌ای که باید در این زمینه رعایت شود، استفاده از کرم‌های ضد آفتاب است.

افتادگی پوست
خورشید به کلاژن‌های موجود در پوست آسیب رسانی می‌کند. این روند در نهایت منجر به از دست رفتن کشیدگی و افتادگی در صورت و گردن می‌شود.  درمان‌های اولتراپی و همچنین استفاده از نرم کننده‌ها از روش‌های خوب برای بر طرف کردن افتادگی‌های موجود در پوست است.

عرق جوش
مشکلات شایع و دردناک در تابستان عرق جوش شدن است. ولی خوشبختانه راه‌های درمان زیادی برای این مشکل وجود دارد. برای بر طرف کردن این نوع مشکلات می‌توان از کرم‌های لوتو رومین استفاده کرد.

 

کادر پزشکی ما در کلینیک زیبایی الماس، بزرگترین کلینیک زیبایی رشت، به مدیریت خانم دکتر مریم فردوسی، آماده ارائه مشاوره و ارائه خدمات پوست و مو به شما هموطنان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *