مزیت‌های میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست است. مزیت‌های میکرونیدلینگ باعث شده تا این روش به یکی از بهترین راه‌های جوان‌سازی و رفع چین و چروک پوست تبدیل شود.

مکانیسم اثر دستگاه میکرونیدلینگ ایجاد آسیب‌های ریز و میکروسکوپی به صورت صفر و یک در سطح پوست با عمق مشخص است که با توجه به تلاش ذاتی بافت پوست در ترمیم آن، افزایش گردش خون و رسیدن فاکتورهای ترمیمی و رشد به منطقه مورد نظر، پوست بهبود می‌یابد. این بهبودی با تشکیل عروق خونی جدید، بهبود ساختار کلاژن‌های قبلی و تشکیل کلاژن و بافت همبند جدید حاصل می‌شود.

در این مطلب به بررسی مزیت‌های میکرونیدلینگ در زمینه پزشکی و زیبایی می‌پردازیم.

• یکی از مهم‌ترین مزیت‌های میکرونیدلینگ این است که در این روش از فرآیند ترمیم طبیعی خود بدن جهت درمان عملکرد و ساختار پوست استفاده می‌شود.
  • بهبود پوست در مدت زمان کمی پس از درمان با میکرونیدلینگ کاملاً قابل مشاهده است.
  • در روش میکرونیدلینگ بر خلاف اکثر روش‌های درمانی اپیدرم پوست تنها بازسازی و ترمیم شده و به هیچ وجه تخریب نمی‌شود (در لیزر ابتدا شاهد تخریب خواهیم بود که امکان دارد طی دوران نقاهت به ملاسما و لک و حتی کلویید و اسکار منجر شود.)
  • میکرونیدلینگ بدون درد و خونریزی بوده و هیچگونه عوارض جانبی در پی ندارد.
  • میکرونیدلینگ نسبت به سایر روش‌های درمانی مقرون به صرفه‌تر است.
  • به دلیل بسته شدن سریع منافذ پوست، امکان عفونت در روش میکرونیدلینگ بسیار نادر است.
  • بهبود پوست در مدت زمان کمی پس از درمان کاملاً قابل مشاهده بوده و با گذشت زمان به علت کامل‌تر شدن فرآیند کلاژن‌سازی، متقاضی حتی نتایج بهتری را نیز مشاهده می‌کند.
  • این تکنیک را می‌توان در همه بیماران با هر رنگ پوست به کار گرفت.

هزینه میکرونیدلینگ پوست پایین و سرعت بهبودی آن بالا است. این روش را می‌توان پس از لیزر درمانی نیز به کار برد. میکرونیدلینگ نسبت سایر روش‌های جوان‌سازی ایمنی بیشتری دارد و نیاز به بیهوشی و زمان طولانی برای بهبود ندارد.