هر چند وقت یکبار باید صورتمان را بشوییم؟

شست‌وشوی صورت دو بار در روز کافی است؛ صبح و شب. اما پاسخ صحیح‌تر این است که شما را راهنمایی کنیم تا پوست خود را بشناسید و نشانه‌هایی که ممکن است صورتتان را بیش از حد یا ناکافی می‌شویید، را به شما بگوییم.

برای انواع پوست‌های چرب
چهره شما یکی از آن‌هاست هرگز نمی‌توانند بیش از حد تمیز باشند. اگر پوست بسیار چرب دارید، شست‌وشوی بیش از حد در طول روز می‌تواند رطوبت پوست شما را از بین ببرد و به این ترتیب باعث تولید روغن بیشتری شود. تمیز کردن شدید پوست شما می‌تواند آکنه را زیاد کند و باعث التهاب شود. پس با اینکه که نامعقول به نظر میرسد، افرادی که دارای پوست چرب هستند معمولا باید صورت خود را کمتر از کسانی که دارای پوست خشک‌تر هستند شست‌و‌شو دهند. بعد از ظهر زمانی است که پوست معمولا نیاز به حذف آرایش و سایر آثار دیگر دارد. اما بعد از یک دوره اولیه، صرف‌نظر کردن از شست‌وشوی صبحگاهی پوست در طول یک ماه می‌تواند به متعادل کردن چربی پوست شما کمک کند. فقط مطمئن شوید که با یک روبالشی بسیار تمیز می‌خوابید!

برای انواع پوست‌های خشک
اگر پوست خشک یا مختلط دارید، فکر نکنید این بدان معناست که شما می‌توانید از شستن پوستتان صرف نظر کنید. در بیشتر موارد، هنوز هم باید صورت خود را دو بار در روز بشویید. شما باید جرم‌ها را از منافذ پوست خود بیرون بیاورید تا پوست بتواند نفس بکشد و به همین ترتیب هر گونه محصولی که به صورت خود می‌زنید، جذب پوستتان شود. بدون تردید می‌توان گفت که هرگز نباید با آرایش بخوابید. اما حتی اگر در آن روز آرایش نکرده باشید، بازهم خوب است که صورت خود را شست‌وشو دهید. فقط مطمئن شوید که برای شستن صورت خود از یک محصول مرطوب کننده مناسب پوست خودتان استفاده می‌کنید.

 

در صورتی که از اگزما رنج می‌برید و یا بیماری پوستی خاصی دارید، با مشورت پزشک و به وسیله مواد شوینده‌ای که پزشک تجویز می‌کند، صورتتان را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *