چیزهایی که هرگز نباید به صورت خود بزنید

این روز‌ها باید‌ها و نباید‌های زیادی برای کار‌هایی که خودتان می‌توانید روی پوستتان انجام دهید، وجود دارد. تشخیص اینکه هر کسی در‌واقع کدام کار را می‌تواند خودش انجام دهد، سخت شده است.درست است که می‌توانیم بسیاری از امور زیبایی و مراقبتی پوست و مو را خودمان انجام دهیم. اما بسیاری از امور هم هستند که باید به افراد کاربلد و حتی پزشک سپرده شوند.

بسیاری از روش‌های مراقبت از پوست، مثل ساخت انواع ماسک‌های صورت و استفاده از روغن نارگیل به عنوان مرطوب کننده را می‌توان در منزل انجام داد. اما بسیاری از موارد هم وجود دارند که هرگز نباید شخصاً و حتی بدون مشورت پزشک انجام شوند.

 

لیمو
ما هم قبلا یکی از طرفداران استفاده از لیمو برای روشن کردن پوست بودیم. این تا وقتی بود که متوجه شدیم لیمو درواقع به پوست صدمه می‌زند. درست است که آب لیمو می‌تواند پوست را روشن‌تر کند. با این حال، به شدت اسیدی و برای پوست خطرناک است. آب لیمو می‌تواند موجب خشکی شدید، سوزش، تاول و حتی فیتوفوتودرماتیتیس شود که درواقع یک نوع سوختگی جدی است و زمانی رخ می‌دهد که مواد گیاهی با اشعه UV واکنش نشان می‌دهند. این سوختگی وحشتناک و دردناک است و واقعا ارزشش را ندارد. اگر می‌خواهید پوستتان را روشن کنید یا از شر هایپرپیگمنتاسیون راحت شوید، از یک روشن کننده مناسب یا کرم روشن کننده استفاده کنید.

 

جوش شیرین

ماسک‌ها و اسکراب‌های صورت بسیاری وجود دارد که حاوی جوش شیرین هستند. ما آن‌ها را قبلا برای صورت خود استفاده کردیم. اما PH جوش شیرین ۹ است، این به آن معنیست که می‌تواند همه اسیدهای خوب صورت را از بین ببرد و موجب افزایش خشکی شود و در نهایت باعث شود پوست شما بیش از حد روغن تولید کند. بعضی از مردم سر فواید جوش شیرین برای صورت قسم می‌خورند ولی این ماده می‌تواند موجب آسیب‌های جدی و ماندگاری برای پوست شود.

تخم مرغ

قرار دادن سفیده تخم مرغ بر روی صورت احتمالا مشکلی برای پوست به وجود نخواهد آورد، اما ترکیب تخم مرغ با مواد دیگر می‌تواند موجب بروز واکنش‌های جانبی شود. بزرگ‌ترین نگرانی ممکن این است که در معرض سالمونلا قرار بگیرید. با این که تخم مرغ ماده نسبتا بی‌خطری است و می‌تواند پوست شما را سفت کند، اگر از آن‌ها به درستی مراقبت نشود ممکن است نتایج چندان خوشایندی را تجربه نکنید. اگر واقعا می‌خواهید از تخم مرغ در محصولات مراقبت از پوست روتین خود استفاده کنید، گزینه‌های بسیار زیادی در فروشگاه‌های زیبایی وجود دارند که حاوی مواد تشکیل دهنده و نگهدارنده مناسب هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

 

اسپری مو

آیا تابحال شنیده‌اید که می‌شود از اسپری مو به جای اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کرد؟ امیدوارم این را نشنیده باشید اما اگر هم شنیده‌اید این کار را انجام ندهید. اسپری‌های مو برای یک چیز ساخته شده‌اند، موهای شما! این اسپری‌ها دارای مواد شیمیایی هستند که باعث می‌شود مو را در حالت خود نگه دارند. صورت خود را نجات دهید و یک اسپری یا پودر تثبیت کننده بخرید تا بتوانید با خیال راحت آرایش خود را پایدار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *