پس از تزریق ژل لب چه کنیم

‌تزریق ژل لب می‌تواند به فرم‌دهی لب و برجسته‌سازی آن کمک کند اما پس از تزریق ژل لب باید مواردی را برای مراقبت از لب‌ها و ماندگاری بیشتر نتیجه تزریق، رعایت کنید.

در مطالب قبلی درباره مراقبت از لب‌ها بعد از تزریق ژل صحبت کردیم و برخی نکات مهم را شرح دادیم. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی دیگر از روش‌های مراقبت لب، پس از تزریق ژل را به شما معرفی کنیم.

منع استفاده از داروهای رقیق کننده خون قبل و بعد از تزریق ژل لب:
از یک هفته قبل تا یک هفته بعد از تزریق‌ ژل، مصرف داروهای مسکن مانند ایبوپروفن، مولتی ویتامین‌ها و داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین و وارفارین را قطع کنید. زیرا مصرف این داروها باعث افزایش خونریزی و التهاب بعد از تزریق ژل لب می‌شوند.

استفاده از پاک کننده‌های ملایم برای شستشوی پوست صورت:
بعد از تزریق ژل لب برای شستن صورت خود از یک پاک‌کننده ملایم و فاقد الکل یا عطر استفاده کنید تا پوست لب‌ها در معرض مواد شیمیایی مضر و خطر یروز آلرژی قرار نگیرد. همچنین می‌توانید از شامپوی بچه برای شستشوی روزانه صورت خود استفاده کنید.

منع مصرف مایعات گرم و داغ پس از تزریق ژل لب:
تا سه روز بعد از تزریق ژل لب، از مصرف غذا و نوشیدنی‌های داغ پرهیز نموده و در هنگام حمام کردن از آّب گرم استفاده نکنید. گرما موجب افزایش التهاب و تورم لب‌ها شده و باعث کاهش اثر و ماندگاری ژل تزریق شده در لب‌ها می‌شود. همچنین مصرف نوشیدنی‌های الکلی و استعمال سیگار نیز باعث ایجاد حساسیت، تورم لب‌ها بعد از تزریق ژل می‌گردند.

مراقبت از پوست لب‌ها:
لب‌ها و ناحیه اطراف آن پوست بسیار حساسی داشته و پوست این ناحیه قادر به تولید چربی نیست. به علت سوراخ شدن پوست لب‌ها در هنگام تزریق ژل، بهتر است از یک محصول حاوی مواد مغذی و آبرسان، برای مراقبت و تقویت پوست لب‌ها بهره بگیرید. بالم لب بهترین گزینه برای مراقبت از پوست لب بعد از تزریق فیلر یا ژل است.

مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم غیر عادی:
قرمزی، تورم، حساسیت به لمس و خارش و گزگز شدن لب‌ها پس از تزریق ژل، طبیعی است و این علائم ظرف سه روز کاهش و بهبود می‌یابند. اگر بعد از گذشت چند روز این علائم شدیدتر شده و یا هر گونه علائم غیرعادی دیگر مانند حساسیت‌های آلرژیک و افزایش التهاب و یا بروز عفونت را مشاهده کردید، باید فورا به پزشک مراجعه کرده و تحت درمان مناسب قرار بگیرید.