تزریق ژل بینی

یکی از روش‌های غیر جراحی ترمیم بینی استفاده از تزریق ژل بینی است که می‌تواند برخی اشکالات کوچک و سطحی بینی را رفع کند.

در گذشته درباره ترمیم بینی با تزریق ژل صحبت کردیم. این روش می‌تواند برخی فرورفتگی‌های بینی و برخی ناهماهنگی‌های آن استفاده کرد. برای مثال اگر در بخشی از بینی فرد تورفتگی غیر عادی وجود داشته باشد که باعث کاهش زیبایی شود، پزشک زیبایی می‌تواند با تزریق ژل بینی در همان بخش، تورفتگی را درمان کرده و با سایر بخش‌های بینی هماهنگ کند.

تزریق ژل بینی بسیار کم‌خطر بوده و نسبت به جراحی بینی هزینه کمتری دارد. اما همانطور که گفته شد تنها برای اشکالات کوچک قابل استفاده است و برای اشکالات بزرگ نظیر قوز بینی، نمی‌توان از این روش بهره برد.

البته عوارض دراز مدت تزریق ژل در بینی هنوز مشخص نیست چون این کار به تازگی شروع شده و ممکن است در دراز مدت عوارضی را به همراه داشته باشد که در حال حاضر ھنوز مشخص نیست. همچنین این کان نیز وجود دارد که عارضه چندانی وجود نداشته باشد.

اگر بخواھیم به صورت کلی نتیجه‌گیری کنیم: از تزریق چربی و تزریق ژل بینی برای یک روتوش سطحی و ظاھری می‌توان استفاده نمود. ولی عیوبی مثل بزرگ بودن بینی، کج بودن بینی، قوز بینی، افتادگی نوک بینی، با این روش قابل اصلاح نیست.

اگر بعد از تزریق ژل بینی به دلایل مختلف، نیاز به جراحی بینی داشتید باید صبر کنید. بعد از آنکه ژل به بینی تزریق شد حداقل زمانی که باید صبر کنید تا بتوان دوباره عمل جراحی انجام داد شش ماه است زیرا بعد از شش ماه این ژل ھا عمدتاً از بین می‌روند ولی ھرچقدر بیشتر صبر کنید بھتر است. یکسال، دو سال، حتی سه سال، ھرچه بیشتر صبر کنید نتیجه جراحی ترمیمی بھتر می‌شود.

گاھی ممکن است این امر یک یا دو سال نیز به طول بینجامد به ھمین علت ھرچقدر فاصله زمانی بین انجام ترمیم بینی و تزریق ژل بیشتر از شش ماه بشود نتیجه جراحی ترمیمی بھتر درمی‌آید اما اگر عجله دارید حداقل زمانی که باید صبر کنید شش ماه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *