خوراکی‌هایی که باعث آکنه می‌شوند

با این که مواد غذایی همه علت آکنه نیست، ولی می‌تواند آن را زیاد کند. اگر شما قبلا از هر محصول زیبایی با برچسب “آکنه” بر روی آن استفاده کرده‌اید، اکنون وقتش رسیده که درباره نقش مواد غذایی بر روی پوست خود بدانید.

شیر بدون چربی
ایجاد آکنه پوستی در کسانی که به طور منظم شیر مصرف می‌کنند، ۴ برابر بیشتر از کسانی است که شیر نمی‌خورند. چیزی که بیشتر تعجب آور است اینکه شیر بدون چربی ممکن است بدتر از شیر کامل یا کم چرب باشد ممکن است به دلیل وجود پروتئین‌های متفاوت در شیر بدون چربی باشد.

چیپس سیب زمینی
کربوهیدرات‌ها، به ویژه آن‌هایی که شاخص قند خون بالایی دارند می‌توانند موجب التهاب شوند. درواقع وقتی صحبت از خوراکی‌های آکنه زا است، بسیاری از پزشکان بر این عقیده‌اند که غذاهای با قند بالا بزرگترین عامل آکنه هستند. دفعه بعد که هوس چیپس کردید، به جای آن چندتا بادام زمینی بخورید زیرا آن‌ها شاخص قند خون پایینی دارند.

شیرینی‌ها
اکثر شیرینی‌ها برای پوست شما مضر هستند. آن‌ها با قند، کربوهیدرات‌های تصفیه شده و مواد لبنی درست شده‌اند.

سویای سبز
این خوراکی، به طور کلی برای شما مفید است اما ممکن است اثرات منفی بر روی پوست شما داشته باشد. غذاهای سرشار از سویا حاوی فیتواستروژن‌ها هستند که مانند هورمون‌های طبیعی بوده و به طور بالقوه موجب شعله‌ور شدن پوست می‌شوند.

پیتزا
یک تکه از پیتزای شما حاوی کربوهیدارت‌ها با شاخص قند خون بالاست. و همه آن پنیرهایی که در پیتزا استفاده شده، حاوی لبنیات است. دفعه بعد که خواستید غذایی سفارش دهید به شما توصیه می‌کنیم سبزیجات سرخ شده را انتخاب کنید.

نان سفید
میزان بالای کربوهیدرات موجود در نان سفید برای تحریک هورمون‌های شما کافیست، که می‌تواند آکنه را بدتر کند پس دفعات بعد از ساندویچی که با گندم کامل درست شده است استفاده کنید به ما اعتماد کنید، ساندویچ مرغ شما به همان خوشمزگی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *