اسیدهایی که برای مراقبت از پوست خود نیاز دارید

همه انواع اسیدها درمانی هستند، اما کلید گرفتن نتایج خوب پیدا کردن نوعی است که با پوست شما سازگار باشد. برخی از اسیدها هستند که بیشتر امتحان خود را پس داده‌اند، که هم در داروخانه‌ها بدون نیاز به نسخه دکتر موجود هستند و هم انواع قوی‌تر و با غلظت بالاتر آن‌ها در کلینیک پزشک و برای انجام روش‌های مراقبت از پوست موجود است، به عنوان مثال: لایه بردارهای شیمیایی.

 

اسیدهایی که شما بطور روتین برای مراقبت از پوست خود نیاز دارید:

اگر پوست‌تان خشن و از نور خورشید آسیب دیده باشد، اسید گلیکولیک را انتخاب کنید.

گلیکولیک بخشی از اسیدهای محلول در آب خانوادهalphahydroxy (AHAS) است که به طور طبیعی عوامل لایه برداری را به پوست می‌رساند، و کوچکترین مولکول اسید در تمام اسیدها را دارد. به خاطر همین می‌تواند عمیقا به پوست نفوذ کند. اسید گلیکولیک یکی از قدیمی‌ترین عوامل زنده کننده پوست است. این اسید به برگشت سلول‌ها سرعت بخشیده و کمک می‌کند به تحریک تولید کلاژن و الاستین جدید. در یک لایه بردار عالی، این اسید لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را بر می‌دارد و به نرم کردن خطوط، چین و چروک و زخم‌ها کمک می‌کند و اجازه می‌دهد پوست جدید رشد کند.

اگر تمایل دارید کلاژن را تحریک کنید، از اسید رتینوئیک استفاده کنید.

زمانی که می‌خواهید به طور جدی علائم پیری روی صورت خود را متوقف کنید، اسید رتینوئیک یکی از آن‌هایی است که باید به سمتش بروید. اسید رتینوئیک که از ویتامین A بدست می‌آید، لایه فوقانی پوست مرده را حذف می‌کند و لایه زیری جدید و سالم پوست را آشکار می‌کند (همچنین بدلیل توانایی‌های لایه برداری می‌توان از آن برای درمان آکنه استفاده کرد). هنگامی که رتینوئیک اسید برای پوست استفاده می‌شود، سنتز کلاژن را تحریک می‌کند، بلوغ سلول‌ها را عادی کرده و لایه‌های مرده و بیرونی محافظ استراتوم کورنئوم را نازک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *