لیزر صورت

لیزر صورت یک روش اثبات شده برای کاهش چین و چروک، از بین بردن لک‌ها، جای زخم و آکنه است. در این مطلب قصد داریم شما را با این روش درمان بیشتر آشنا کنیم.

با وجود این که لیزر کاربردهای گسترده‌ای در ترمیم پوست دارد، یافتن زمان مناسب استفاده از آن بسیار مهم است. از آنجا که پس از انجام لیزر صورت پوست به نور خورشید حساس است، بسیاری از پزشکان زیبایی توصیه می‌کنند که در طول پاییز و زمستان که ساعات روز کوتاه‌تر است و نور خورشید شدت کمتری دارد این کار انجام شود.

توصیه شده که صرف نظر از این که چه زمانی لیزر صورت انجام می‌شود، روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده شود. این کار نه تنها کمک می‌کند به نتیجه‌ی خوبی برسید بلکه از سرطان پوست و پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند.

یکی از تصورات اشتباه که درباره لیزر صورت وجود دارد این است که لایه برداری به وسیله‌ لیزر تنها مناسب پوست‌های روشن است، اما این تصور درست نیست. افرادی که پوست تیره دارند نیز می‌توانند پوست خود را لیزر نمایند، اما بهترین راه برای اطمینان از این مسئله، مراجعه به یک کلینیک معتبر و مشورت با یک پزشک پوست و زیبایی با تجربه است.

بهتر است همیشه دروه درمان لیزر را کامل کنید. با این که در بعضی از موارد تنها نیاز به یک مرحله لیزر است، مواردی نیز وجود دارد که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب نیاز به چند جلسه لیزر بدون وقفه است.

اگر چه لیزر درمانی در دسته درمان‌های غیر جراحی در نظر گرفته شده است، اما همه آن‌ها نیز بدون دوره استراحت نیستند. زمان بهبودی، بسته به نوع لیزر استفاده شده و میزان سلامت فرد، متفاوت است.

استراحت پس از لیزر، به این معنی نیست که باید در خانه بمانید، فقط به این معنی است که پوست شما بسیار حساس است و باید فعالیت‌های خود را طوری تغییر دهید تا از امکان بروز عفونت جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *