درمان جای جوش صورت با میکرونیدلینگ

جوش صورت یکی از مشکلاتی است که ممکن است اسکار و زخم‌های کوچک و بزرگی را در پوست برجای بگذارد. یکی از روش‌های درمان جای جوش استفاده از میکرونیدلینگ است.

وجود جوش و آکنه روی پوست صورت همیشه آزار دهنده است. این لکه‌های آزار دهنده روی نقاط مختلف صورت و بدن، موجب کاهش زیبایی هستند و گاهی باعث ایجاد سوزش و خارش روی پوست می‌شوند.

گاهی افراد به علت احساس سوزش‌هایی، اقدام به دستکاری و کندن جوش‌های صورت خود می‌کنند. در این حالت لکه‌های تیره رنگی روی پوست ایجاد می‌شود که به جای جوش و یا اسکار جوش معروف هستند.

یکی از راه‌های درمان جای جوش صورت این است که به پزشک مراجعه کرده و با استفاده از میکرونیدلینگ، لکه‌هایی که از جوش صورت باقی مانده است، درمان کنید.

میکرونیدلینگ در کلینیک زیبایی با بی‌حسى موضعى و با استفاده دستگاه مخصوص میکرونیدلینگ انجام می‌شود. این دستگاه دارای سوزن‌های بسیار ظریف از جنس استیل است که توسط پزشک در جهات مختلف، روى پوست بیمار حرکت مى‌کند و منافذ متعدد بسیار ریزى، در پوست ایجاد مى‌کند. عمق این منافذ با توجه به طول سوزن‌ها، از ۰/۵ تا ٢ میلی‌متر متغیر است و بدون ایجاد هیچ مشکلى ظرف ۲ تا ۳ روز بهبود مى‌یابد.

این روش درمانى، سلول‌هاى فیبروبلاست را تحریک مى‌کند تا کلاژن جدید بسازند، به‌همین‌خاطر میکرونیدلینگ را درمان محرک کلاژن نیز می‌نامند.

روش‌هاى درمان جاى جوش درحال حاضر، با محدودیت بین دو عامل اثربخشى و عوارض رو به رو است. روش‌هاى درمانى مؤثرتر، عوارض و دوره نقاهت طولانى‌ترى دارند و روش‌هاى کم عارضه‌تر، چندان مؤثر نیستند.

میکرونیدلینگ پاسخ مناسبى براى رفع این محدودیت‌ها است. زیرا علاوه براثربخشی ۹۰ درصدی در درمان جای جوش یا اسکار آکنه، نسبت به روش‌های مشابه، غیرتهاجمی و بدون عارضه محسوب می‌شود. همچنین از لحاظ هزینه نسبت به سایر روش‌ها  به صرفه‌تر هست.

بهترین نتایج درمان با میکرونیدلینگ در اسکار‌هاى پهن و کم عمق دیده مى‌شود و اسکارهاى عمیق‌تر که حتى با کشیدن پوست، صاف نمى‌شوند پاسخ متوسط به این روش درمانى مى‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *