ریزش مو

پوست سر ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تار مو دارد که روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار از آن‌ها در مرحله‌ استراحت مو می‌ریزند. البته جای نگرانی نیست، چون این ریزش مو طبیعی است و حتما هنگام دوش گرفتن و برس زدن مو، شاهد آن بوده‌اید. مشکل زمانی آغاز می‌شود که موهای ریخته شده، بیشتر از موهای روییده باشد و فرد، کاهش حجم موهایش را حس کند. تمام کسانی که دچار ریزش مو هستند، اغلب رنج زیادی می‌کشند که توأم با احساس عدم‌امنیت، ترس و همچنین از دست دادن اعتماد به نفس است. بنابراین ریزش مو فقط یک مسئله‌ ظاهری نیست. ریزش مو دلایل بسیاری چون کم‌کاری غده‌ تیروئید، بارداری، کمبود مواد مغذی و عدم رعایت بهداشت دارد. در این مطلب می‌خواهیم با دلایل ریزش مو، گزینه‌های طبیعی و خانگی درمان و راه‌های جلوگیری از ریزش مو آشنا شویم.

درمان‌های خانگی برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد مجدد موها

راه‌های زیادی برای درمان خانگی ریزش مو وجود دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

پیاز: پیازی که در آشپزخانه دارید، می‌تواند در کمک به موی سرتان معجزه ‌کند. آب پیاز هم خاصیت ضد باکتری دارد که می‌تواند میکرب‌ها و انگل‌ها را از بین ببرد.

آلوئه‌ورا: این روزها، در نتیجه‌ آلودگی شدید هوا، ریزش بیش از حد مو، بسیار شایع شده است. می‌توانید از آلوئه‌ورا به عنوان درمان خانگی دیگری که برای درمان ریزش مو و رشد سریع آن مؤثر است، استفاده کنید. آلوئه‌ورا می‌تواند مشکلات مربوط به پوست سر از قبیل شوره و خارش را به نحو مؤثری کاهش دهد. خاصیت قلیایی اندک آلوئه‌ورا باعث بازگرداندن و حفظ سطح pH طبیعی پوست سر می‌شود که این خود به رشد مو کمک می‌کند. ژل آلوئه‌ورا حتی برای مبارزه با شوره‌ سر هم می‌تواند مؤثر باشد.

ماساژ پوست سر با روغن ولرم: عمده‌ترین دلیل ریزش شدید مو، کمبود مواد غذایی موجود در مو است. ماساژ دادن با روغن ولرم می‌تواند روش مؤثری برای جلوگیری از ریزش مو باشد. پوست سر را هر روز، حداقل چند دقیقه با یک روغن ولرم ماساژ دهید. میتوانید از هر روغنی که سرشار از ویتامین E‌ است، استفاده کنید. روغن نارگیل، روغن بادام، روغن خردل، روغن زیتون و روغن جوجوبا بهترین گزینه‌ها هستند. اگر علت ریزش موی شما، شوره‌ سر است، جوجوبا میتواند مؤثرترین روغن باشد. برای دریافت بهترین نتیجه، میتوانید ترکیبی از تمام این روغن‌ها را امتحان کنید.

شنبلیله: دانه‌های شنبلیله سرشار از هورمون‌هایی است که به رشد مو و ترمیم فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. همچنین این دانه‌ها حاوی اسید نیکوتینیک و پروتئین هستند که ساقه‌ مو و رشد آن را تقویت می‌کنند.

همه این‌ها برای جلوگیری از ریزش مو‌ها مفید هستند و حتی در درمان آن هم تاثیر دارند. اما برای درمان دائمی و کاملا موثر ریزش مو‌های سر بهتر آن است که به پزشک مراجعه شود تا ابتدا دلیل ریزش مو‌ها مشخص، و بعد به درمان علمی و پزشکی آن پرداخته شود. کلینیک زیبایی الماس که بزرگترین مرکز زیبایی رشت است، آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان است. برای دریافت مشاوره و درمان مشکلات پوستی خود به ما مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *