رفع لک‌های قهوه‌ای دست

لک‌های قهوه‌ای دست سبب کاهش زیبایی دست‌ها و پیر و چروکیده به نظر رسیدن دست‌ها می‌شود. در این مطلب روش‌های خانگی و پزشکی برای درمان این لک‌ها را به شما ارائه می‌دهیم.

لک‌های قهوه‌ای دست که اغلب به دلیل آفتاب سوختگی و قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش بوجود می‌آیند، بسیار آزاردهنده و ناخوشایند هستند که زیبایی ظاهری دست‌ها را از بین می‌برند و سبب می‌شوند دست‌ها پیر دیده شوند.

لکه‌های قهوه‌ای بیشتر در نواحی صورت، گردن، پشت، سینه، شانه‌ و به ویژه دست‌ها مشاهده می‌شوند. پیری، عوامل ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب از مهم‌ترین دلایل ایجاد لکه‌های تیره است. عوامل دیگری از جمله استرس، بارداری، کمبود ویتامین و ضعف کبد نیز می‌توانند از دلایل وقوع این پدیده باشند.

آسیب‌هایی که در اثر التهاب، پرتوهای فرابنفش آفتاب و سایر عوامل محیطی ایجاد می‌شوند، سلول‌های پوستی را وادار می‌کنند برای محافظت از خود، رنگدانه‌های بیشتری تولید کنند. البته تغییر در سطح هورمون استروژن (در اثر بارداری یا مصرف قرص‌های ضدبارداری) نیز می‌تواند در بروز این عارضه مؤثر باشد.

برخی روش‌های خانگی برای رفع لک‌های قهوه‌ای دست ارائه شده است که با انجام آن‌ها به صورت مداوم می‌توان نتایج خوبی گرفت. روش‌هایی که به صورت استفاده مستقیم برخی مواد طبیعی مانند آبلیمو، آلوئه ورا، روغن کرچک، پیاز، سرکه سیب و… روی پوست دست است.

برای مثال آبلیمو را به‌طور مستقیم بر روی نقاطی که لکه وجود دارد، بریزید. اجازه بدهید به مدت ۳۰ دقیقه در محل موردنظر باقی بماند. سپس آن نقاط را با آب سرد بشویید. و یا می‌توانید از آلوئه ورا استفاده کنید به آرامی ژل آلوئه‌ورا را بر روی لکه‌ها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه محل موردنظر را با آب سرد بشویید. برای اینکه به نتیجه مطلوب برسید باید این کار را دوبار در روز و به‌مدت دو ماه انجام دهید.

روش‌های خانگی اگر به صورت مداوم انجام شوند، نتیجه خوبی در پیش دارند. اما اگر عجله دارید و نمی‌خواهید مدت زیادی منتظر بمانید و یا به هر دلیلی امکان انجام یک روش خانگی به صورت روزانه را ندارید، می‌توانید از روش‌های پزشکی استفاده کنید.با مراجعه به پزشک زیبایی و مطرح کردن موضوع، پزشک پس از معاینه، روش‌های رفع لک پوستی را برای شما توضیح خواهد داد. روش‌های مختلفی نظیر میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و لیزر، برای رفع لک وجود دارد که پزشک با توجه به نوع پوست و نیاز شما بهترین روش را برای‌تان در نظر می‌گیرد و در زمانی کوتاه اقدام به درمان لک‌های پوستی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *