رفع لک با مزوتراپی

بروز لک‌های پوستی در بخش‌های مختلف بدن به ویژه پوست صورت، همواره موجب ایجاد ظاهری پیر شده و باعث کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شوند. یکی از راه‌های حل این مشکل، رفع لک با مزوتراپی است.

وجود لکه‌های ریز و درشت در سطح پوست، در هر سنی می‌تواند ناخوشایند باشد و باعث آزار فرد شود.

در روش رفع لک پوستی با مزوتراپی، پزشک دوز مناسبی از داروهای موثر که ترکیبی از مواد سازنده و ترمیم کننده پوست هستند را با کمک بی‌حسی موضعی در در عمق چند میلی‌متری و در داخل پوست تزریق می‌کند.

این داروی ترکیبی با تاثیر مستقیم در کمترین زمان ممکن لک‌های پوستی را از بین می‌برد و پوست را به خوبی ترمیم می‌کند. در این فرآیند از دو محرک فیزیکی و شیمیایی روش مزوتراپی استفاده می‌شود.

داروهای تزریقی در روش مزوتراپی با تاثیر بر لایه‌های داخلی پوست موجب رفع لک صورت شده و شفافیت و زیبایی را به پوست صورت باز می‌گرداند.

از آن‌جایی که تمام روش‌های درمانی دارای عوارض جانبی هستند، رفع لک با مزوتراپی نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. شایع‌ترین عارضه برای مزوتراپی عارضه حساسیت نسبت به داروی مورد استفاده است. به همین دلیل قبل از شروع درمان تست حساسیت توسط پزشک انجام می‌شود.

بسیاری از عوارض بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود و معمولا پایدار نیستند و خطری جدی محسوب نمی‌شوند.

بعد از انجام مزوتراپی ممکن است حالت‌هایی مانند خارش، کبودی، سرگیجه، احساس کسالت، درد و حتی عفونت در محل تزریق پیش آید. البته عفونت در صورتی به وجود می‌آید که تزریق در محیطی کامل استریل و با ابزار صحیح و ضد عفونی شده انجام نگیرد. ولی به طور کلی عوارض مزوتراپی بسیار نادر است، چون اساس درمان استفاده از دوزهای کم است.

درمان لک صورت با مزوتراپی یا هر روش دیگر، ابتدا نیاز به ارزیابی لک از نظر عمق و نوع لک و مدت زمان آن و ارتباط آن با سایر فاکتورها دارد. بعد از بررسی لازم، چنانچه قابل درمان باشد، درمان مزوتراپی تا حد زیادی مناسب است زیرا ماده مؤثر مستقیما به لک وارد می‌شود.