درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند گریبان‌گیر کسی شود. گاها با یک تغییر ساده در رژیم غذایی می‌توان از ریزش مو جلوگیری کرد. در این مطلب سعی می‌کنیم تا شما را از موادی که باید برای جلوگیری از ریزش مو مصرف کنید، آگاه سازیم.

 

افزودن بیوتین به رژیم غذایی
بیوتین عنصر بسیار مهمی برای سلامت مو است. کمبود بیوتین می‌تواند یکی از دلایل ریزش مو و نازک شدن آن باشد. اگر از ریزش مو رنج می‌برید، غذاهایی را که منبع غنی بیوتین هستند در رژیم روزانه‌تان بگنجانید. گوشت، غذاهای دریایی، دانه‌های سویا، تخم‌مرغ،‌ محصولات لبنی، آجیل، سبزیجاتی مثل کلم، کلم‌پیچ، کلم بروکلی و گل‌کلم و میوه‌هایی مثل آووکادو منابع غنی بیوتین هستند. این مواد غذایی را به رژیم خود اضافه کنید و ظرف چند هفته، شاهد اثرات آن باشید.

 

افزودن نخل ارّه‌ایی به رژیم غذایی
نخل ارّه‌ای، نخل کوچکی با برگ‌های بادبزنی که ساقه‌های تیز دارد و بومی جنوب شرقی ایالات متحده است. مواد جایگزین و مکمل نظیر نخل ارّه‌ای (با نام علمی Serenoa repens) می‌توانند رشد مجدد مو را در مردان افزایش دهند. رشد بهتر مو در مردانی مشاهده شد که به طور منظم، ۴۰۰ میلی‌گرم نخل ارّه‌ای را علاوه بر ۱۰۰ میلی‌گرم بتاسیتوسترول (برگرفته از نخل ارّه‌ای) مصرف کرده بودند. گیاه‌شناسان از گذشته تا کنون، همواره از این گیاه برای درمان نازکی مو، هم در مردان و هم در زنان، استفاده کرده‌اند و می‌کنند.

 

کم‌کاری غده‌ی تیروئید (هیپوتیروئیدی) و نازک شدن موها
سبزیجاتی مانند کتانجک، نوری (جلبک)، دالس (نوعی جلبک دریایی)، کونبو (نوعی جلبک دریایی) و واکامه (نوعی جلبک دریایی) را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. این سبزی‌ها غنی از ید هستند و برای اطمینان از عملکرد درست غده‌ی تیروئید، می‌توانند مفید باشند. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر می‌توانید ۱۰۰ میلی‌گرم یا ۱ میلی‌لیتر از گیاه بلادر راک (ucus vesiculosus) را برای عملکرد بهتر تیروئید به طور منظم مصرف کنید. بلادر راک با نام علمی، یک نوع جلبک دریایی است که در سواحل دریای شمال، غرب دریای بالتیک و اقیانوس‌های اطلس و آرام پیدا شد. این گیاه، منشأ اصلی ید بود که در سال ۱۸۱۱ کشف شد و به طور گسترده از آن در درمان گواتر (تورم غده‌ی تیروئید ناشی از کمبود ید) استفاده شد. اگر فکر می‌کنید که از کم‌کاری غده‌ی تیروئید رنج می‌برید به پزشک مراجعه فرمایید.

 

افزودن همه این موارد به رژیم غذایی به جلوگیری و حتی  درمان ریزش مو کمک می‌کنند، اما بسیار زمان‌بر هستند. در صورتی که طرفدار درمان سریع و راحت هستید، پیشنهاد ما مزوتراپی است. پزشکان ما در کلینیک زیبایی الماس، بزرگترین مرکز زیبایی رشت، آماده‌اند تا ریزش مو‌هایتان را با مزوتراپی درمان کنند. این روش کارا‌تر و سریع‌تر است و نیازی به تغییر رژیم‌های غذایی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *