سوالات رایج در مورد بوتاکس

بوتاکس را می‌توان یک پر کننده نامید که حفره‌های پوست را در قسمت‌های چروک شده، پوشانده و پر می‌کند. انتخاب مرطوب کننده مناسب سخت است. انتخاب درمان غیر تهاجمی مناسب در مطب جراح پلاستیک یا پزشک پوست شما حتی سخت‌تر از آن است. مخصوصا اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می‌دهید. “درک تفاوت بین نورومدولاتورها و پرکننده‌ها به خصوص با وجود برندهای مختلف در بازار می‌تواند برای بیماران سخت باشد. بیمار درباره برندهای مختلف می‌پرسد چون قبلا اسم آن‌ها را شنیده است اما دقیقا نمی‌داند که چه کاری انجام می‌دهند. در این مطلب می‌خواهیم تفاوت‌ها را برای شما توضیح دهیم و به برخی از سوالات رایج شما پاسخ دهیم.


چطور به یاد داشته باشم کدامشان چه کاری انجام می‌دهد؟
گیج شدن بیماران و اشتباه بین پرکننده‌ها و نورومدولاتورها بسیار رایج است، اینکه کدام یک حجم دهنده است و کدام یک حرکت عضلانی را کاهش می‌دهد. نورومدولاتورهایی مانند Botox Cosmetic، Dysport و Xeomin، ماهیچه‌هایی که موجب چروک شدن می‌شوند را آرام می‌کنند، در حالی که پرکننده‌ها حجم را زیاد می‌کنند یا حجم از دست رفته را جایگزین می‌کنند.

برای اصلاح چروک‌ها، باید از کدام یک استفاده شود؟
نورومدولاتورها می‌توانند به آرام کردن عضلات صورت برای صاف کردن خطوط صورت مانند خطوط پنجه کلاغی، خطوط بین ابرو و چین و چروک‌های پیشانی کمک کنند. از سوی دیگر پرکننده‌ها با هدف بازگرداندن حجم از دست رفته به صورت، لب‌ها و دست‌ها کمک می‌کنند. پرکننده‌های پوستی، محلول‌های اسید هیالورونیک تزریقی یا سایر مواد هستند که برای پر کردن مناطق نگران کننده مانند خطوط عمیق در اطراف دهان یا استحکام از دست رفته در گونه‌ها استفاده می‌شوند. پرکننده‌ها می‌توانند حاوی هیالورونیک‌هایی مانند Juvéderm، Juvéderm Voluma، Juvéderm Volbella، Restylane، Lift Restylane و Restylane Silk باشند. علاوه بر این، پرکننده‌هایی مانند Radiesse، Bellafill و Sculptra هستند که طولانی‌تر و یا دائمی هستند. برخی از بیماران همچنین تصمیم به استفاده از چربی خود می‌گیرند تا از آن به عنوان پرکننده استفاده شود.

آیا بوتاکس درد دارد؟
به طور کلی، افراد به شدت در مورد عامل درد بالقوه در تزریق بوتاکس، نگران هستند، اما تقریبا همه هنگامی که می‌بینند این درد ناچیز است، شگفت زده می‌شوند.

آیا مردم می‌توانند تشخیص دهند که من این کار را انجام داده‌ام؟
درست بعد از دریافت بوتاکس، جای آن مثل نیش کوچک یک پشه به نظر می‌رسد. اما این فقط چند دقیقه طول می‌کشد و پس از آن هیچکس نمی‌تواند بگوید که شما این کار را انجام داده‌اید. این یکی از دلایل محبوبیت پرکننده‌ها است که بیماران می‌تواند بلافاصله پس از تزریق، به انجام فعالیت‌های روزانه خود بازگردند.

آیا می‌توانم هر دو را دریافت کنم؟
بستگی به مناطق موردنیاز شما دارد که می‌خواهید آن‌ها را اصلاح کنید. هر دوی این درمان‌ها می‌توانند به کاهش خطوط خفیف و چین و چروک‌ها کمک کنند، اما نورومدولاتورها برای خطوط ایجاد شده توسط حالات بیان بهتر هستند، که عمدتا در قسمت بالایی صورت استفاده می‌شوند، و پرکننده‌ها برای حجم دادن به صورت و بازسازی حجم از دست رفته در سراسر ناحیه صورت و برخی مناطق دیگر مانند گوش، دست و زخم‌ها استفاده می‌شوند. برای بسیاری از بیماران ترکیبی از نرومدولاتورها و پرکننده‌ها می‌تواند بهترین نتایج را به دست آورد.

بهترین سن برای دریافت آن‌ها چیست؟
سن بیماران می‌تواند متفاوت باشد. همه چیز به هدف و وضعیت شخصی بستگی دارد. هنگامی که حجم از دست می‌رود، پرکننده‌ها برای حفظ جوانی کار می‌کنند، در حالی که نورومدولاتورها چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند. یکی از فواید بزرگ این کار که از آن بی‌خبرید این است که این درمان‌ها عملا می‌توانند منجر به کاهش افسردگی و احساس بیشتر خوشبختی‌ شوند.

اثرات آن‌ها چه مدت باقی خواهد ماند؟
یک درمان معمولی نورومدولاتور حدود ۳ ماه باقی می‌ماند، اما این دوره زمانی می‌تواند بسته به بیمار، درمان‌های دیگری که دریافت کرده و نحوه مراقبت او از پوست خود باشد. برای حفظ نتایج، شما باید دوره‌های منظم را در فواصل سه ماهه برنامه‌ریزی کنید.

از سوی دیگر پرکننده‌ها یک قاب زمانی اندک دارند. آن‌ها بسته به نوعی که دارند می‌توانند سه تا شش ماه و یا حتی ۱۸ تا ۲۴ ماه در مورد Juvéderm Voluma، موثر باشند. پرکننده‌های جدیدتر مانند Juvéderm Volbella وجود دارد که تا ۱۲ ماه در لب باقی می‌مانند، که برای افرادی که نمی‌خواهند به طور مرتب به مطب مراجعه کنند بسیار عالی است.
جراح پلاستیک یا پزشک پوست می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه درمانی مناسب با استفاده از محصولی مطابق با نیازهای خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *