عملکرد میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن یکی از روش‌های مدرن جوان‌سازی و زیباسازی پوست است که بدون نیاز به بی‌هوشی و جراحی موجب زیبایی و شادابی پوست می‌شود. در این مطلب با نحوه عملکرد میکرودرم ابریژن بیشتر آشنا می‌شوید.

نحوه عملکرد میکرودرم ابریژن بدین شرح است که زمانی که شما خارجی‌ترین لایه پوست موسوم به استراتوم کورنئوم را بر می‌دارید، بدن شما واکنش نشان داده و این اتفاق را به عنوان آسیبی که به پوست شما وارد شده تحلیل می‌کند. بنابراین به تکاپو می‌افتد و سلول‌هایی تازه و سالم را جایگزین سلول‌های از دست رفته پوست می‌کند.

میکرودرم ابریژن با استفاده از دستگاه‌هایی انجام می‌شود که معمولا گران قیمت هستند زیرا عملکرد میکرودرم ابریژن به این صورت است که برای ساییدن پوست از کریستال یا الماس استفاده می‌کنند.

دستگاه میکرودرم ابریژن کریستالی دارای کمپرسری است که از طریق یک قلم نوری هوا را به داخل دستگاه می‌کشد. این قلم نوری ممکن است از جنس فولاد ضد زنگ یا شیشه باشد. زمانی که این قلم با پوست شما تماس پیدا می کند، خلأیی ایجاد می‌شود. بر روی سطح پوست شما کریستال‌های اکسید آلومینیوم که به نام کراندوم شهرت دارند، دمیده می‌شود و سلول‌های مرده پوست شما را بر می‌دارند.

جالب است بدانید که کریستال‌های اکسید آلومینیوم از لحاظ سختی رتبه دومین سنگ معدنی سخت دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و بعد از الماس سخت‌ترین سنگ معدنی دنیا به شمار می‌روند اما قیمت آن‌ها بسیار بسیار کمتر از الماس است.

مطالعات نشان می‌دهد، دستگاه‌های میکرودرم ابریژن کریستالی می‌توانند مضراتی برای بیمار به همراه داشته باشند، چرا که ممکن است فرد این کریستال‌ها را استشمام کرده یا در اثر اصابت این کریستال‌ها به چشم فرد، چشم او خراشیده شود. به همین دلیل است که در اکثر کلینیک‌ها در حین اجرای این روش درمانی، چشم بیمار را با عینک پوشانده و محافظت می‌کنند.

از دیگر کریستال‌های قابل استفاده در دستگاه میکرودرم ابریژن می‌توان به کلرید سدیم، بی‌کربنات سدیم و اکسید منیزیم اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *