عوارض بوتاکس

هنگامی که بر اثر بالا رفتن سن، چین و چروک‌ها روی پوست ظاهر می‌شوند، یکی از بهترین راه‌ها برای خلاصی از این خطوط ناخواسته استفاده از بوتاکس است. بوتاکس مزایای فراوانی دارد که قبلا درمورد آن صحبت کردیم. اما در کنار فواید فراوانی که دارد ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. در این مطلب قصد داریم عوارض بوتاکس را برروی پوست صورت بشناسیم.

وقتی درمان بوتاکس را برای اولین بار انجام می‌دهید پزشک از شما سوالاتی درباره سوابق پزشکی‌تان می‌پرسد که لازم است صادقانه و آگاهانه و دقیق به همه این سوالات پاسخ دهید تا از عوارض بوتاکس در امان بمانید. افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاصی هستند و داروهای خاصی را استفاده می‌کنند نباید تزریق بوتاکس انجام دهند.

مصرف برخی از داروها باید قبل از انجام تزریق قطع شود. در صورت مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و قرص ماهی پزشک خود را در جریان قرار دهید چون این داروها با رقیق کردن خون باعث می‌شوند عوارض بوتاکس شدیدتر شود.

بوتاکس عوارض جانبی متعددی دارد که هرچند ممکن است ناراحت کننده باشند اما کاملا طبیعی هستند مانند ورم در ناحیه تزریق، درد و کشیدگی در ناحیه تزریق، کبودی، افتادگی پلک، سردرد و استفراغ، تعریق بدن، دشواری در بلع و نشانه‌هایی مشابه آنفلوآنزا. این نشانه‌ها موقتی هستند و پس از چند روز از بین می‌روند و نباید نگران آن باشید.

در برخی افراد حساس، سیستم ایمنی بدن واکنش شدیدتری نسبت به تزریق بوتاکس نشان می‌دهد که به آن هایپرسنسیتیویتی یا آنافلاکسی می‌گویند که به ندرت اتفاق می‌افتد. گاهی ممکن است کبودی در ناحیه تحت درمان ایجاد شود که بیشتر در بیمارانی رخ می‌دهد که دچار کم‌خونی یا بیماری‌های خونی دیگر هستند و در میان همه بیماران شایع نیست.

به طور کلی درمان بوتاکس درمان بی‌ضرری است و برای اکثر افراد هیچ خطر و مشکلی به وجود نمی‌آورد اما افرادی هستند که این درمان برایشان خطرناک است و نباید آن را انجام دهند. شناختن عوارض بوتاکس به شما کمک می‌کند تا در صورت مشاهده این موارد خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت لزوم با پزشک‌تان مشورت کنید.

اگرچه عوارض بوتاکس زیاد است اما درصورتی که در کلینیک معتبر و زیر نظر پزشک انجام گیرد عوارض به حداقل می‌رسد. فقط لازم است تمامی توصیه‌های پزشک را جدی گرفته و آن‌ها را رعایت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *