عوارض خالبرداری با لیزر

برداشتن خال پوستی با لیزر می‌تواند یکی از راه‌های خلاصی از خال‌ها در صورت و بدن باشد اما باید به عوارض خالبرداری با لیزر نیز توجه داشت.

در گذشته درباره مزایا و معایب برداشت خال با لیزر صحبت کردیم. این روش می‌توانید برای بسیاری از خال‌های سطحی موجود در پوست مناسب باشد و نتیجه دلخواه را به افراد بدهد.

مانند تمامی روش‌های پزشکی در زمینه زیبایی و جوان‌سازی، برداشتن خال نیز می‌تواند مشکلات و عوارضی را به دنبال داشته باشد. در ادامه به عوارض خالبرداری با لیزر می‌پردازیم.

قرمزی جای خال:
معمولاً بعد از جراحی یا لیزر حالت قرمزی بر روی پوست ایجاد می‌شود و به مرور زمان از بین می‌رود.

اسکار یا زخم و یا رد باقی‌مانده از خال:‌
احتمال باقی ماندن اسکار بعد از عمل برداشتن خال، بستگی به مهارت پزشک و نوع ترمیم پوست بیمار دارد. البته خال‌های بزرگتر امکان بیشتری برای ایجاد رد دارند و نیز خال‌هایی که روی نواحی برجسته گونه‌ها وجود دارند.

هم‌چنین در خال‌های گردن، قفسه سینه و برخی اندام‌ها احتمال ایجاد گوشت اضافی در محل برداشت خال وجود دارد. نتیجه برداشتن خال در نواحی مقعر صورت مثل بناگوش و خط خنده بسیار عالیست و در خیلی موارد هیچ ردی به جا نمی‌گذارد.

تیرگی جای خال:
در بعضی از انواع پوست‌ها، به خصوص نوع تیره‌تر، امکان دارد جای خال کمی تیره شود که جای نگرانی نیست و این مسئله‌ هم طی چند هفته تا چند ماه از بین می‌رود.

عوارض خالبرداری با لیزر برای همه افراد پیش نمی‌اید و با توجه به رنگ نوع پوست و اندازه خال مورد نظر، برای هر فرد متفاوت است. همچنین عوارض برداشتن خال به روش برداشت آن نیز بستگی دارد ولی اغلب بعد از گذشت چند هفته بهبود می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *