لیزر پوست در مقایسه با لایه‌برداری شیمیایی

با افزایش سن قدرت پوست برای دفع سلول‌های مرده کاهش می‌یابد و باید سلول‌های مرده از روی سطح پوست برداشته شوند تا هم مشکلات پوستی حل شوند و هم پوست صاف و زیبا شود. در اینجا درباره لیزر پوست در مقایسه با لایه‌برداری شیمیایی صحبت می‌کنیم.

لایه‌برداری شیمیایی و لیزر هر دو برای ایجاد تغییرات ظاهری در پوست بکار می‌روند. لایه‌برداری همانطور که از اسم آن پیداست، مربوط می‌شود به پاکسازی شیمیایی چند لایه سطحی پوست، اما در لایه‌برداری با لیزر با استفاده از دستگاه لیزر مخصوص لایه‌برداری پوست لایه‌های سطحی پوست را بدون آسیب رساندن به بافت آن می‌سوزاند و از بین می‌برد.

برای انتخاب هر کدام از روش‌های گفته شده، همواره با پزشک زیبایی با تجربه مشورت نمایید. پزشکان نیز با درنظر گرفتن عواملی چون جنس، ضخامت، رنگ پوست و هدف‌تان به شما گزینه مناسب را برای پاکسازی پوست پیشنهاد می‌کنند.

باید گفت که در صورتی که انجام لیزر پوست بر عهده یک پزشک باتجربه باشد کاملا بی‌خطر خواهد بود. برای اینکه نتیجه کار به حد مطلوب باشد، این درمان باید با دقت بالایی انجام گیرد.

برخی از نتایج نامطلوب لیزر درمانی، توسط افراد بی‌تجربه و غیرحرفه‌ای وجود دارند که باعث بروز عفونت، زخم، ورم، آکنه، خارش و… در پوست شما می‌شوند و گاهی جبران این نتایج، سخت و شای حتی غیرممکن باشد.

پس از جراحی لیزر ممکن است بر حسب نیاز پزشک ناحیه جراحی شده را برای چند ساعت پانسمان کند. زمانیکه پانسمان برداشته شد باید محل جراحی را خوب چرب کرد تا پوسته پوسته نشود.

ممکن است تا ۷۲ ساعت پس از عمل شما احساس خارش داشته باشید. روند بهبود ناحیه چرب شده معمولا تا ۲۱ روز بطول می‌انجامد. در این مرحله شما می‌توانید با مشورت پزشک از لوازم آرایشی برای پوشاندن سطح قرمز پوست استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *