قبل از لیفت سینه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

آیا می‌خواهید عمل لیفت سینه انجام دهید؟ آیا باید ایمپلنت قرار دهید؟ نکاتی هست که باید قبل از انجام عمل لیفت سینه در نظر بگیرید. در این مطلب به  آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عمل لیفت سینه‌ها یا ماستوپکسی، سینه‌ها را بالا برده و شکل می‌دهد و باعث جوان‌تر به نظر رسیدن سینه‌ها می‌شود. این کار را با از ببین بردن پوست اضافی، انتقال دادن نوک سینه‌ها به یک موقعیت جدید و بالاتر و بخیه زدن بافت باقی مانده با هم برای ساختن یک زنجیرانجام می‌دهم که در اصل مثل یک سوتین طبیعی عمل می‌کند و به سینه‌ها حالت و فرم می‌دهد و آن را بالاتر می‌برد.

اگر می‌خواهید بدانید که شما واجد شرایط لیفت سینه هستید، “تست مداد” را انجام دهید. سوتین خود را در بیاورید و روبروی آینه بایستید. مداد را به صورت افقی در امتداد چین زیر پستان خود، جایی که بند سوتین شما قرار می‌گیرد قرار دهید. حال ببینید که نوک سینه شما در چه موقعیتی قرار دارد؟

اگر نوک سینه‌های شما بالای مداد است، جای نگرانی نیست. احتمالا شما واجد شرایط عمل لیفت سینه نیستید. می‌توانید با مقداری از پولی که پس‌انداز کرده‌اید یک سوتین جدید بالا برنده سینه بخرید.

اگر نوک سینه‌های شما در زیر مداد باشد، سینه‌های شما دارای افتادگی متوسط تا شدید است و شما برای بالا بردن و تغییر حالت آن به عمل لیفت سینه نیاز دارید.

اگر نوک سینه شما روی مداد قرار می‌گیرد و دچار افتادگی خفیف سینه هستید، این یک وضعیت مرزی است. شما ممکن است فقط با استفاده از ایمپلنت یک نتیجه خوب بگیرید، زیرا تقویت سینه‌ها می‌تواند این توهم را ایجاد کند که سینه‌ها بالاتر هستند. همانطور که ایمپلنت قسمت بالایی سینه را پر می‌کند، قسمت پایینی را هم پر می‌کند که باعث می‌شود نوک سینه‌ها در موقعیت بالاتری نسبت به قبل قرار بگیرند. پس از حدود ۹ ماه که ایمپلنت‌ها نشست کردند، اگر به اندازه کافی جسور باشید ایده‌های بهتری خواهید داشت. شما همیشه می‌توانید در صورت نیاز لیفت سینه را انجام دهید.

 

پس از عمل لیفت، اندازه سینه‌های شما مثل قبل خواهد بود زیرا تنها پوست اضافی کشیده شده در عمل لیفت، برداشته می‌شود. هیچ بافتی از سینه برداشته نمی‌شود. شما همانطور به نظر خواهید رسید که قبلا با پوشیدن یک سوتین خوب به نظر می‌رسیدید.
برای تعیین اینکه آیا شما به لیفت سینه و ایمپلنت نیاز دارید، سوتین خود را بپوشید و به آینه نگاه کنید. اگر از سایز سینه خود راضی هستید، پس لیفت سینه به تنهایی می‌تواند گزینه درست باشد. اگر دوست دارید سینه‌هایتان بزرگ‌تر باشد، احتمالا باید هم ایمپلنت بگذارید و هم لیفت سینه انجام دهید.

خیلی کم پیش می‌آید زنانی که عمل لیفت سینه انجام داده‌اند، پس از عمل ناراضی باشند.

بیش از ۹۰ درصد بیماران پس از ۵ روز استراحت بعد از عمل، به سر کار خود بازگشته‌اند. زنانی که کارشان نیاز به بلند کردن اجسام، هل دادن یا کشیدن دارد معمولا در اواخر هفته دوم بعد از عمل به کار خود باز می‌گردند.
به احتمال زیاد عمل لیفت سینه هیچ تاثیری بر روی توانایی شیر دادن شما نخواهد گذاشت، زیرا مجرای شیر که از غدد پستانی به نوک پستان می رود، در این عمل خراب نمی‌شود. تنها پوست محیط آرئول حذف شده است و در آن جا هیچ مجرای شیری وجود ندارد.

One thought on “قبل از لیفت سینه به چه نکاتی باید توجه کرد؟”

  1. درود برشما … من حدود دهسال پیش پروتز سینه انجام دادم . زیر عضلات سینه . اما چند وقتی هستش خود سینه من دچار افتادگی وتغییر شکل شده اما پروتز محکم سر جا ش قرار داره تا حدی که پروتز و سینه به شکل محسوسی قابل تشخیص هستش من باید چه کار کنم راهنماییم کنید لطفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *