لیزر موهای بدن

لیزر موهای زائد یکی از پرکاربردترین روش رفع موهای ناخواسته است. در این مطلب می‌خوانیم که لیزر موهای بدن برای چه کسانی مناسب است؟

لیزر موهای بدن برای از بین بردن ریشه تمام موها در بدن استفاده می‌شود. در لیزر موهای زائد نوع دستگاهی که با آن لیزر انجام می‌شود، بسیار مهم و مؤثر است و در حال حاضر مؤثرترین و پرکاربردترین لیزرها الکساندرایت با طول موج ۷۵۰ نانومتر و دستگاه دایود با طول موج ۸۱۰ نانومتر هستند.

متخصصان پوست و مو گفته‌اند که در انجام لیزر، پوست و موی فرد و محل مورد لیزر بسیار مهم است. بهترین نوع پوست و مو، پوست سفید و موی ضخیم و تیره است. در عین حال هر چه پوست تیره‌تر و مو نازک‌تر باشد درمان لیزر به طور نسبی نتیجه بخش است.

در محل‌هایی مثل صورت که گیرنده‌های هورمونی وجود دارد و به دلایل ژنتیکی و افزایش هورمون‌های مردانه، موهای موجود در این محل‌ها خشن و ضخیم می‌شوند.به همین دلیل ممکن است کاملا با لیزر درمان نشوند و بعد از یک یا چند سال مجددا رشد می‌کنند و به تکرار سالانه لیزر احتیاج دارند.

همچنین پزشکان زیبایی بر این باورند که لیزر برای کسانی که پوست خود را برنزه کرده‌اند ممنوع است و در صورتی که مایل به انجام لیزر باشند باید حتما با مشورت پزشک زیبایی تحت درمان قرار گیرند.

از دو الی سه ماه قبل و بعد از لیزر موهای بدن آفتاب گرفتن ممنوع است. برنزه کردن در فضای باز یا سولاریوم باعث تشدید سوختگی در محل انجام لیزر و یا ایجاد لک می‌شود. حتی اگر آفتاب گرفتگی موجب تغییر رنگ در پوست نشده باشد هم لیزر نباید انجام شود و حتما باید مراقبت‌های قبل از انجام آن تحت نظر پزشک انجام دهند.

باید بدانیم که لیزر موهای زائد برای کودکان نیز ممنوع است. زیرا ممکن عوارض آن برای کودکان بسیار خطرناک باشد. موهای بدن کودکان نازک است و این لیزر باعث نازک‌تر شدن مو می‌شود. در نتیجه نباید برای کودکان تا قبل از سن بلوغ، لیزر انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *