موارد منع بوتاکس

با افزایش سن، وجود چین و چروک‌ها در پوست طبیعی است اما باعث ایجاد چهره‌ای پیر در فرد می‌شود که با استفاده از تزریق بوتاکس برای جوان‌سازی می‌توان این چروک‌ها را از بین برد. اما برخی افراد به علت شرایطی که دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند. در این مطلب قصد داریم شما را با موارد منع بوتاکس آشنا کنیم.

با افزایش سن در نقاط مختلف صورت خطوط چروک ظاهر می‌شوند. این خطوط بویژه در ناحیه پیشانی، خط اخم و خطوط دور چشم، به علت انقباض عضلانی به وجود می‌آیند و اگر به موقع درمان شوند، مانع از تبدیل خطوط موقت انقباض، به خطوط دائم می‌شوند که حتی در حالت استراحت هم وجود دارند.

با تزریق بوتاکس که نوعی پروتئین حاصل از یک باکتری است می‌توان از انقباض عضلات و ایجاد چروک پیش‌گیری و چروک‌های موجود را درمان نمود و چهره‌ای شاداب‌تر و جذاب‌تر ایجاد کرد.

در مورد تزریق بوتاکس محدودیت سنی وجود ندارد. با توجه به اینکه شرایط و محیط زندگی و شغل افراد همچنین فعالیت عضلانی صورت در افراد مختلف متفاوت است و افراد در هر سنی می‌توانند با مشکل چین و چروک صورت مواجه شوند، بنا بر تشخیص پزشک و مشکلی که برای بیمار ایجاد شده می‌توانند در هر سنی از بوتاکس استفاده کنند.

از موارد منع بوتاکس بیماری‌های عصبی عضلانی مانند: میاستنی گراویس، سندرم ایتون لامبرت و ALS است. همچنین توصیه می‌شود بیماران با نارسایی حاد کلیوی و مصرف‌کنندگان داروهای ضد انقعاد مثل هپارین و وارفاین از بوتاکس استفاده نکنند.

از دیگر موارد منع بوتاکس مبتلایان به بیماری‌های مزمن کبدی و کلیوی و مبتلایان به بیماری ام اس هستند. در صورتی که فرد دارای یکی از این بیماری‌ها باشد باید از تزریق بوتاکس بپرهیزد. همینطور توصیه می‌شود که زنان باردار و زنانی که در دوره شیردهی هستند، از بوتاکس استفاده نکنند.

افرادی که تزریق بوتاکس را انجام می‌دهند باید در مورد ماده بوتاکس و عضلات صورت اطلاع کافی داشته باشند و بدانند چه عضلاتی مسئول ایجاد این تغییرات در صورت هستند، اگر این موارد رعایت شود، بروز عوارض بسیار نادر است. پس فراموش نکنید برای داشتن یک تزریق درست باید حتما به پزشک مراجعه کرده و از تجربیات و توصیه‌های مربوط به تزریق بوتاکس، استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *