میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ در واقع روش تحریک کلاژن‌سازی است که با تحریک مکانیکال پوست موجب ترمیم آسیب‌های ساختاری پوست می‌شود. درمان القای کلاژن برای از بین بردن خطوط ظریف، جای زخم و جوش و بهبود شرایط کلی پوست کاربرد دارد.

استفاده از روش میکرونیدلینگ باعث می‌شود تا تولید کلاژن و الاستین تحریک شود. فرایند ترمیم پوست به ضخیم‌تر شدن لایه درم و نرم‌تر شدن چروک‌ها می‌انجامد. پوست محکم‌تر و کشیده می‌شود، خاصیت کشسانی خود را باز می‌یابد، چروک و خطوط ظریف کاهش چشمگیری می‌یابد، منافذ پوست کوچک‌تر می‌شود، گردش خون تحریک و شرایط کلی پوست بهتر می‌شود.

از میکرونیدلینگ برای از بین بردن جای زخم، رفع جای سوختگی، پرکردن گودی‌های ایجاد شده روی پوست، برطرف کردن ترک‌های پوستی و رفع فرو رفتگی‌ها و چروک پوست استفاده می‌شود.

روش کار میکرونیدلینگ به این صورت است که پزشک با استفاده از دستگاهی دارای سوزن‌های بسیار ریز، میلیون‌ها میکروکانال در اپیدرم و درم ایجاد می‌کند و با وارد کردن سوزن‌ها به داخل پوست، موجب افزایش تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست‌ها می‌شود و در نتیجه باعث افزایش ضخامت اپیدرم می‌گردد. سوراخ‌های ایجاد شده، بسیار ریز بوده و با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند و ظرف چند ساعت بسته می‌شوند.

بطور کلی میکرونیدلینگ یک روش درمانی مطمئن و کم عارضه است و مختصر قرمزی و تورم که بعد از میکرونیدلینگ ایجاد می‌شود چند روز بعد محو شده و هیچ‌گونه علامتی در موضع باقی نمی‌ماند. همچنین خطر بروز لکه‌های پوستی در این روش بسیار کمتر است و به همین خاطر این روش برای افرادی که پوست تیره‌تری دارند نیز ایمن است.

از دیگر مزایای تکنیک میکرونیدلینگ این است که برخلاف سایر روش‌ها، آسیب چندانی به لایه سطحی پوست وارد نمی‌کند. این روش ساده بوده و درد زیادی به همراه ندارد و بیماران می‌توانند به راحتی آن را تحمل کنند.

میکرونیدلینگ روش درمانی است که نتایج درخشانی را در درمان ضایعات پوستی و زیبایی به دست آورده است. بیمار در این روش به سرعت به نتیجه مطلوب رسیده و دیگری اثری از سوختگی، زخم و اسکار باقی نمی‌ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *