نخ لیفت و دو اثر مهم آن

نخ لیفت یکی از روش‌های محبوب و مؤثر برای بهبود انحنای سطحی زاویه‌سازی صورت است و می‌تواند چین و چروک‌های صورت را حتی در سنین بالا محو کند.

تا همین چند سال پیش تنها راه درمان افتادگی پوست و شل شدگی آن، جراحی لیفت صورت بود که یک جراحی دشوار با خطرات بسیار و دوران نقاهت طولانی است. در واقع تنها راه رفع افتادگی صورت، حذف پوست اضافی به کمک تیغ جراحی بود. اما امروزه روش‌های آسان‌تر با خطرات کمتر و هزینه پایین‌تر نظیر نخ لیفت در اختیار پزشکان قرار دارد که بسیاری از مراجعه کنندگان می‌تواند بدون انجام جراحی، به هدف خود در زمینه زیبایی برسند.

یکی از روش‌های جوان‌سازی و رفع افتادگی پوست نخ لیفت است. در این روش از نخ‌های بخیه موقت یا جذبی برای لیفت یا بالا بردن پوست استفاده می‌شود. بخیه‌های موقت در زیر پوست کار می‌شوند و دو اثر جوانسازی فوق‌العاده بر جای می‌گذارند.

اثر اول: لیفت و سفت کردن پوست
در این روش نیازی به استفاده از تیغ جراحی نیست و هیچ برش یا برداشتی روی پوست انجام نمی‌شود. به جای آن پزشک زیبایی با ایجاد تغییراتی در زیر پوست کاری می‌کند که پوست صورت بالا بیاید و سفت شود. در واقع به جای بریدن پوست اضافه، پزشک با استفاده از نخ‌های بخیه و وارد کردن آن به لایه زیرین پوست، آن‌ها را جمع و سفت می‌کند. در این حالت دیگر افتادگی در سطح پوست قابل مشاهده نیست. پس بدون دردسرهای جراحی لیفت، پوستی جوان‌تر و زیباتر خواهید داشت.

اثر دوم: تحریک کلاژن‌سازی
جالب است بدانید که نخ‌های کار شده در زیر پوست به جز این که پوست را سفت و خوش حالت می‌کنند، فرآیند پیری پوست را کند کرده و با آن مبارزه می‌کنند. این نخ‌ها با تحریک فرآیند ترمیم پوست کاری می‌کنند که بدن در نزدیکی مناطق درمان شده، مقادیر زیادی کلاژن بسازد. این تاثیر شگفت‌انگیز در رسیدن به اهداف ما نقش مهمی دارد، چون کلاژن‌ها یکی از عوامل اصلی جوانی و زیبایی پوست هستند.

از نکات مثبت نخ لیفت این است که پس از انجام آن، جراحتی روی پوست مشاهده نمی‌شود و خبری از بریدگی‌های بزرگ و جای زخم روی پوست نیست. از نخ لیفت برای زاویه‌سازی صورت، رفع افتادگی گونه‌ها، رفع چروک پیشانی، لیفت بینی و بسیاری از بخش‌های دیگر صورت استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *